אברהם אבויה- מחנך,מורה ומנהיג

אברהם אבויה- מחנך,מורה ומנהיג

אברהם אבויה, נשוי, אב ל5 וסבא ל6 נכדים, מאחוריו 27 שנות חינוך והוראה כמורה לאנגלית,כ15 שנים כסגן יו"ר פרוייקט לאומי לקהילה האתיופית ויוזם מרכז הנוער לנערים יוצאי אתיופיה, לפניי כשנתיים פרש וכיום מקדיש את חייו להתנדבות, תרומה ועשייה חברתית.

לאחרונה חזר ממסע של 5 חודשים לגונדר שבאתיופיה, יחד עם עוד 3 מורים  הם עצרו הכל ונסעו ללמד ולהכין את הנערים והבוגרים לעלייה שלה הם כל כך מחכים.

גונדר היא בעצם מעין מחנה פליטים של יהודים אתיופים רבים שלפניי כ27 שנים קראו להם בדחיפות להגיע ולהתרכז בגונדר, הבטיחו להם שעוד רגע הם עולים לארץ הקודש, כולם מיהרו ועזבו את כל האדמות והרכוש שלהם ונסעו להתרכז בגונדר בצפייה לעלייה המיוחלת, אך משהו השתבש ומאז הם תקועים שם בכפרים, בעוני הקשה וממשיכים לחכות ולצפות, לאחרונה עם כניסתה של שרת הפנים היוצאת פנינה טמנו שאטה לממשלה (הקודמת) אושרה עלייה של כ1600 עולים, כולם כבר עברו את כל תהליכי המיון והקליטה נשאר רק הכרטיס למטוס.

ביולי 2022 יצא אברהם אבויה למסע מטלטל ומרגש בו גילה שגם במקומות הכי קשים, בעוני ובתנאים הכי גרועים האהבה לארץ והציונות מנצחת.

אברהם ספר לי קצת על מה עשיתם שם?

הגענו בעצם ללמד עברית חבר'ה בגילאי 17- 21 ולהכין אותם לעלייה לארץ, הייתה לי כיתה של 157 תלמידים, כולם כל כך צמאים ללמוד כך שהכמות הגדולה אפילו לא הורגשה.

 

 

איך הגעת למשלחת הזאת ?

ד"ר אברהם נגוסה התחיל את המאבק בעניין העלאת האחים והמשפחות מאתיופיה, שמעתי שהם צריכים מורים שיכולים להכין את העולים והגשתי קורות חיים, התקבלתי יחד עם עוד 3 מורים מצפון הארץ.

כשהגעת לשם זה מה שזכרת מילדותך?

האמת שאני גדלתי בעירה הבירה אדיס אבבא אבל אשתי נולדה בגונדר, לא ידעתי שהמצב שם כל כך קשה, התנאים קשים מאוד. אני מציע לחברה הצעירים שלנו לנסוע לשם לקבל קצת פרופורציות על החיים .

איך הם קיבלו אותך שם?

קיבלו אותנו בידיים פתוחות, יש להם מוטיבציה לימודית מאוד גבוהה, הם צמאים לידע ולכל מה שקשור לארץ ישראל, זו באמת ציונות טהורה.

בכל זאת החיים בארץ לא כל כך קלים, בטח לעולים חדשים. האם יצא לך לדבר איתם על זה? מה עדיף לדעתך?

האמת שכן יצא לי כמה פעמים שיחות עם הצעירים על כך, הסברתי להם שזה לא כל כך פשוט ההסתגלות לא קלה, רב האנשים שם חיים בעוני קשה אך יצא לי להיתקל גם בכמה אנשים יחסית עמידים, הייתה אחת שאבא שלה בעלים של חנות ויש להם אדמה ואפילו מכונית והיא ממש רוצה לעלות לארץ, שאלתי אותה למה? הרי יש לך כאן הכל בארץ לא יהיה לך כלום והיא ענתה ללא היסוס שארץ ישראל זה הבית שלה, זה הלב שלה היא חייבת לעלות לארץ, אני חושב שזה מסביר את הכל .

מה לקחת לעצמך מהמסע הזה?

האמת שכל הנושא הזה של העולים שמחכים הוא נושא מאוד כאוב והוא רק מדגיש את הקרע בקהילה שלנו, לכן אני קורא לכל הקהילה והעדה האתיופית בואו נתאחד למען אותם אחים ובני משפחה של כולנו שמחכים שבגונדר וגם למען כולנו פה בארץ יחד אנחנו כח, זה המסר שלי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*