אחד על אחד עם המועמד לראשות העיר שי זולדן

אחד על אחד עם המועמד לראשות העיר שי זולדן

ראיון אחד על אחד עם חבר מועצת העיר, עו"ד שי זולדן, נשוי + 1 , מועמד לראשות העיר בקרית גת, מחברי המועצה הבולטים של העיר ואיתו עשיה של למעלה מעשור למען תושבי העיר, ידוע שדלתו תמיד פתוחה לציבור התושבים ויחד עם הצוות שלו מגיע ומטפל בנושאים רבים.

– האם יש לך חזון מגובש ליום שאחרי אבירם דהרי, הרי בניסיונך הציבורי שימשת בתפקידים בכירים ברשות העירונית?

אני חבר מועצת העיר כבר 10 שנים, לעיר קרית גת יש פוטנציאל גדול, והיא הולכת להיות מטרופולין מרכזי בדרום הארץ, לצערי לאבירם דהרי אין את ההבנה והרגישות הנדרשים בניהול עיר מתפתחת ואינו מקשיב לרחשי הציבור. גדלתי והתחנכתי בקרית גת, אוהב את העיר ומאמין בה, אין לי ספק שאוכל להוביל את העיר בשנים הקרובות.

"לעשות טוב זה לא כזה מסובך. צריך להאמין בזה וצריך לרצות את זה וצריך כלים. מכאן מתחיל הכל. להאמין ולרצות – ברור, אחרת לא הייתי בוחר לרוץ לראשות העיר. הכלים, הם כלים מקצועיים אותם רכשתי, הן בלימודי האקדמיה, הן בעולם העסקים ולבסוף בעבודה הציבורית היום-יומית כמי שהוביל סיעה בעיריית קרית גת. אני רואה את המצב בעיר ואני יודע שאנחנו באים להחליף את ההנהגה. היא אבדה את הרצון לעשות טוב. אנחנו ניקח את ההגה ונוביל לשם. באנו לשרת את תושבי העיר.

-יש לך תוכניות לקרית גת?

במהלך שנותיי הרבות בשירות הציבורי זכיתי לצבור ניסיון מעשי והבנה עמוקה, דרך הפעילות של מוסדות העירייה.
יחד עם שותפי יקיר שינדלר כתבנו תוכניות עבודה  אשר מוכנות על שולחנינו לביצוע ויכולות לעלות בכל רגע נתון על מחשבי העירייה. תוכניות מוכנות להבראה כלכלית, מהפכה חינוכית, המסחר/השוק המקומי, הגדלת מספר מקומות העבודה בעיר, שיפור פני העיר, טיפול בתשתיות – כבישים משובשים ומדרכות מעוותות מהם סובלים חלקים גדולים בעיר, אירועי תרבות לכל המגזרים, יש לנו תכנית ארוכת טווח להשבת צעירי קריית גת הביתה, חיזוק התדמית והחזרת הגאווה לתושבי העיר.

מוזמנים גם לכנס לאתר שלי שהוקם עוד בשנת 2018 פה אני פורט את החזון שלי עבור העיר קרית גת.
www.shayzoldan.org.il

אחת הטענות כלפיך, שהנך "נחמד מדי". זאת תכונה טובה לפוליטיקאי?

"אני סבור שמי שיודע לקבל החלטות בחיוך, מי שיודע לומר דברים קשים בנועם, מי שיכול לבחון את פתרון הבעיות שמולו מתוך הערכת האדם, מי שמסוגל לבחון בשקט ובקור רוח סוגיות כבדות משקל, מי שנכון לראות את לגופו של עניין ולא לגופו של איש, הוא מנהיג ראוי. זאת דרכי.

מה אתם תעשו שונה מדהרי ?
להיות נבחר ציבור זו שליחות, ואני מאמין שיש לנו את היכולות להוביל את העיר לדרך המלך, באחדות , לכיוון שאליו מייחלים תושבי קרית גת. האתגרים שבפניהם העיר קרית גת עומדת גדולים עשרות מונים על אבירם, ככה לא מנהלים עיר, ככה מקריסים עיר.

צריך להגיד לאבירם תודה, אבל 20 שנה זה מספיק.
אנו מתכוונים לעבוד יחד למען תושבי העיר קרית גת ולהוביל את העיר בדרך מאוחדת ומאחדת לעתיד טוב יותר, עם אנשי מקצוע שישובצו לתפקידיהם על בסיס התאמה ולא על בסיס אינטרסים.

השווים השניים יותר מאחד ?

אני מעריך מאוד את יקיר, עשה המון עבור התושבים בקרית גת. אנחנו מכירים אחד את השני ויודעים לעבוד יחד בצורה מעולה. התמיכה והאהדה שאנחנו מקבלים מהציבור נותנת לנו את הכוחות להמשיך ולהלחם למען תושבי קרית גת.
רבים לא יודעים, אך את הדרך המשותפת הזו התחלנו יום לאחר הבחירות הקודמות בשנת 2018, נפגשנו ודיברנו בינינו על המון דברים, ויצאנו עם החלטה גברית שהפעם נעשה זאת יחד וננצח.
אנו מאמינים שבעבודה משותפת נוכל לחולל את השינוי לו זקוקה קריית גת. השותפות שלנו מבוססת על חזון משותף לעתיד העיר ומחויבות לשרת את תושביה.

אתה מוביל מאבקים רבים ואולי המפורסם שבהם הוא המאבק בכך שהשכונותות המערביות יהיו פתוחות לכולם, לחרדים, דתיים, מסורתים וחילונים כאחד. מהי עמדתך?

זהו הנושא החשוב ביותר לעיצוב דמותה ועתידה של העיר קרית גת.

הדיל של דהרי דרעי וליצמן לצערי הצליח להם, ועכשיו הממשלה נותנת במתנה את שכונת הענק קרית גת מערב לחרדים בלבד.
צריך להבין,

55,000  בתים זה לפחות 350,000 תושבים חרדים בלבד.

זה מרסק את האיזון ומשנה את ציביון העיר. גזר דין מוות לעיר שאני כל כך אוהב.

כפי שאני רואה את הדברים זכותנו לגור בשכונה הענקית הזו. אני רוצה שיוויון.

צריך לפתוח את השכונה לכולם שיבואו לחיות בה זוגות צעירים ומשפחות שמחפשות עיר איכותית במיקום טוב.

מה הנושאים שתשים בראש סדר העדיפויות?
בחיי קהילה אנו מחויבים להעניק חינוך איכותי לילדינו. חובתנו להעניק להם את הידע, כישורי החיים, הבשלות הרגשית והמטען הערכי הנדרשים כדי להתמודד עם אתגרי המחר. לכן החינוך תמיד יעמוד בראש סדר העדיפויות.
אדאג לטפח מערכת משולבת של החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי שתציע מגוון רחב של תוכניות, שירותים ופעילויות חינוכיות שיותאמו לאופי ולצרכים הייחודיים שלנו תוך מיצוי יכולות, ושאיפה להגיע למצוינות והישגיות ומענה מתאים לכל ילד.
ברמה האסטרטגית יש בידנו גם תוכניות לשיתוף פעולה עם מוסדות להשכלה גבוהה במטרה להעשיר את תוכניות הלימוד ולחשוף את ילדינו למקצועות המחר. כן, מגיע לנו יותר.

 

זה לא תהליך פשוט הרי ?

זה לא הולך להיות כמו קסם, אבל עם יד על הלב, אתם לא מרגישים שהגיע הזמן להיות במקום טוב יותר?! אני מוכן להתמודד מול האתגרים שעומדים בפנינו, במהלכים שאותם נוביל עם צוות של אנשי מקצוע, בכדי להפוך את החיים כאן לטובים יותר. הרבה יותר.

האתגר החשוב ביותר בעיני הוא ולבנות כאן קהילה חזקה, שיודעת לקחת אחריות בעיצוב עתידה, עם מעורבות קהילתית אמיתית. קהילה הפועלת יחד בתחושת שייכות, משמעות וגאווה.

אני רואה שהחינוך בוער בך

עוד ב-2013 זכיתי להוביל את החינוך בעיר. למעשה ממש הובלתי מהפכה, לא הרבה זוכרים, אבל באותה תקופה דהרי היה אחראי על החינוך קרוב לעשור, מה שהביא לקריסה של ממש בחינוך.

וכך נראה החינוך לפני שהגעתי, 50% הצלחה בבגרות, מה שאומר שכל ילד שני בעיר לא היה זכאי לתעודת בגרות. נכנסתי לפרויקט הזה עם הרבה אמונה והרבה עבודה קשה יחד עם מנהלת אגף החינוך, מנהלות בתי הספר, הצוותים המקצועיים והחינוכיים המדהימים שיש בעיר. הצלחתי להגדיל תקציבים וליישר את מה שהתעקם במערכת.

בנימה אישית, אני אוהב את כל התושבים כאן. האנשים הכי חמים בארץ. כל קרית גתי יודע שקרית גת נמצאת במיקום אסטרטגי ויש לפנינו הזדמנות עצומה להפוך את קרית גת לאחת הערים החזקות והמצליחות בישראל.

אאחל לכולם חג פסח שמח ולכם ולמשפחותיכם, התחלות חדשות בע"ה

שיהיה לכולם רק טוב.♥️

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

2 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*