איך להימנע מקורסי אנגלית במהלך התואר באונ' ב"ש?

איך להימנע מקורסי אנגלית במהלך התואר באונ' ב"ש?

אוניברסיטת באר שבע הפכה בשנים האחרונות לפופולרית במיוחד – גם בזכות רמת הלימודים שהולכת ומשביחה וגם בזכות החיים הסטודנטיאליים התוססים בעיר. כדי למצות את החוויה ולחסוך לעצמכם את הזמן והטרחה הכרוכים בקורסי אנגלית תוך כדי לימודי התואר, מומלץ להתנהל בחוכמה – ולארגן לעצמכם פטור מחובה זו.

על-מנת לקבל פטור נדרש ציון גבוה מספיק בפרק האנגלית במבחן הפסיכומטרי. יחד עם זאת גם למי שקיבלו ציון שלא מגיע לרף המינימלי לצורך פטור מלא (134 ומעלה) ישנה דרך להיפטר מקורסי אנגלית במהלך התואר באונ' ב"ש: מבחן אמיר או מבחן אמירם.

מהם ההבדלים העיקריים בין מבחן אמיר למבחן אמירם?

את התשובות במבחן אמיר כותבים עם עט על נייר, ואילו מבחן אמירם מתבצע מול מחשב. בהתאם במבחן אמיר ניתן לדלג על שאלות ולחזור אליהן מאוחר יותר, כמו גם לבדוק שוב תשובות שאתם לא בטוחים לגביהם אבל לא רוצים לבזבז זמן רב מדי לפני שהשלמתם את כל הפרק. במבחן אמיר לא ניתן לחזור אחורה.

סוגי השאלות זהים כמובן: ישנן שאלות שבהן המשימה היא לנסח מחדש משפטים, שאלות שבהן תתבקשו להשלים משפטים בדרך הנכונה ביותר ושאלות של הבנת הנקרא.

במבחן אמיר ישנם 3 פרקים כשבכל פרק 22 שאלות מכל הסוגים. משך הזמן המוקצב לכל פרק – 20 דקות. במבחן אמירם מוקצבות 2 דקות לשאלות השלמת משפטים ו-4 דקות לשאלות משני הסוגים האחרים. כמו כן תקבלו 7 דקות לקריאת הטקסט שאודותיו יש שאלות.

הבדל נוסף שכדאי להיות מודעים אליו, ולקחת בחשבון כשמחליטים באיזו גרסה להיבחן, הוא האדפטיביות של מבחן אמירם – במבחן זה רמת הקושי של השאלות היא בהתאם לרמה שלכם: ההתחלה זהה אצל כל הנבחנים, אבל ככל שנבחן מסוים עונה נכון על יותר שאלות, כך יופנו אליו שאלות קשות יותר (שיעניקו באופן טבעי ניקוד גבוה יותר).

איך לקבל את הציון הדרוש?

גם למי שבחר או בחרה בגרסת הנייר וגם למי שבחרו בגרסה הממוחשבת ניתנת המלצה זהה: לתרגל, לתרגל, לתרגל. תרגול מבחן אמירם או אמיר עוזר לכם להבין טוב יותר את אופי השאלות וגם את הטריקים הקטנים והמועילים שחשוב להכיר, התרגול תורם לקיצור פרק הזמן הדרוש כדי לענות על כל שאלה כך שלא תחוו לחץ מיותר בזמן המבחן עצמו, ובנוסף התרגול מאפשר לזהות את נקודות התורפה של כל אחד ואחת – וכמובן לחזק מה שזקוק לחיזוק. עוד כדאי לדעת שישנם גם קורסים מקוונים שבאמצעותם תוכלו להתכונן למבחן אמיר או אמירם בנוחות וביעילות – וכך להימנע מקורסי אנגלית תוך כדי הלימודים לתואר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*