איך עושים ספורט בצורה נכונה ובריאה?

איך עושים ספורט בצורה נכונה ובריאה?

כולם מבינים עד כמה הספורט הוא נושא חשוב ומהותי בחיי היום יום של כל אדם ולכן ישראלים רבים מקדישים לכך זמן כמה פעמים בשבוע.

ספורט המותאם לכל אדם

כל אדם שמתאמן לבד או בסיוע של מאמן כושר, אמור להיות מודע ליכולות ולמסוגלות שלו ובהתאם לכך לבחור את סוג האימון הספורטיבי שהוא המתאים ביותר לגופו, על פי מצבו הבריאותי, מגבלות שיש לו, משקלו ופרמטרים נוספים. מעבר לכך חשוב לעסוק בספורט שהוא אהוב על אדם זה. כשסוג הספורט הוא אהוב, המתאמן יגיע ברצון לכל אימון ולא ירגיש שזהו נטל עבורו. מי שחש לא בנוח עם הספורט שבחר עלול גם לזנוח את האימונים לאחר כמה מפגשים.

בחירה של סוג ספורט

מי שאוהב להתאמן באופן עצמאי ועל פי השעות הנוחות לו תוך מתן גמישות על פי האילוצים שלו, בוחר בדרך כלל בצעידה של כמה קילומטרים כמה פעמים בשבוע, או ריצה בימים הנוחים לו. הוא יכול להתאמן בכל עת גם במתקני הכושר הציבוריים הפזורים כמעט בכל שכונה וכך ליהנות מפעילות ספורטיבית ממוקדת באמצעות מכשור מתוחכם לרגליים, לידיים ולאיברים נוספים.

מי שמעדיף להתאמן בחדר כושר נעזר באופן קבוע במדרך כושר ובהתאם למצבו נבנית עבורו תוכנית אימונים שמתחילה באימון קל ולאט לאט קצב העבודה בכל אימון מתגברת. יש מתאמנים שמבצעים אימונים בעזרת משקולות במשקלים שונים וגם כאן מתחילים במשקל נמוך ועוברים למשקל כבד יותר עם המזמן. לאור המיומנות של המתאמנים שגוברת מיום ליום, מאמן הכושר מסווג את הפעילות שלהם ונותן להם הנחיות לגבי המכשירים הספציפיים שמתאימים להם.

לבוש והנעלה לאימונים

להתאמה של פריטי הלבוש בשעות הספורט יש חשיבות רבה כיוון שהנוחות בעת ביצוע התרגילים מאפשרת תמרון רחב הרבה יותר בכל תנועה. אפשר ללבוש מכנסי טייצ נוחים הקיימים בשלב צבעים וחולצה נוחה שהיא מעט ארוכה או לחלופין גופיה, או גופית בטן נוחה. בנושא ההנעלה חשוב לרכוש נעל שמותאמת לסוג הספורט כמו נעליים ייעודיות לריצה או לצעידה למרחקים ארוכים. כל לקוח בוחן את ההיצע הרחב של דגמי נעלי הספורט, מקבל מידע על ההבדלים ביניהם ועל ההתאמה המיטבית של כל זוג ובסופו של דבר הוא בוחר נעלי Mizuno שהן בטיב מעולה וכל מי שעוסק בספורט נהנה מהן מאד, או נעל של יצרן מוביל אחר. חשוב לרכוש נעליים איכותיות בלבד כדי לא לגרום לנזק בעת האימונים.

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*