בחירות 2022: איפה אני מצביע ועד מתי פתוחות הקלפיות? מדריך לבוחר

בחירות 2022: איפה אני מצביע ועד מתי פתוחות הקלפיות? מדריך לבוחר

היום ב1.11.22 יתקיימו הבחירות לכנסת ה25,  6,788,804 אזרחים בעלי זכות בחירה יוכלו לממש ביום זה את זכותם להצביע. מה צריך להביא לקלפי? איפה אני מצביע? ועוד שאלות נפוצות של הבוחרים, ריכזנו עבורכם כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת ההגעה לקלפי היום.

איפה אני מצביע?

ברחבי ישראל יוצבו 12,495 קלפיות, כל בוחר אמור לקבל בדואר פתק עם כל הפרטים לגביי מקום הבחירה שלו, מי שלא קיבל יכול להתקשר למוקד טלפוני לבירור, בשפות עברית, ערבית, רוסית, אמהרית ואנגלית, בטלפון שמספרו 1-800-222-290. מי שרוצה לקבל את המידע במסרון, יכול לשלוח את מספר תעודת הזהות שלו (כולל ספרת ביקורת) ואת תאריך הנפקת התעודה למספר 050-8085500 או בפקס שמספרו 1-800-222-291 או להכנס לקישור המצורף של משרד הפנים.https://www.gov.il/apps/moin/bocharim/

מי זכאי להצביע?

כל אזרח ישראלי שמלאו לו 18 ביום הבחירות, ושנרשם במרשם האוכלוסין.

מה אני צריך להביא איתי לקלפי?

אין חובה להציג את ההודעה לבוחר בקלפי. ניתן להצביע רק באמצעות תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף. חיילים יכולים להביא תעודת חוגר ושוטרים יכולים להצביע באמצעות הצגת תעודת שוטר בכל קלפי ברחבי הארץ.

מה הם שעות הפעילות של הקלפיות?

רוב הקלפיות ייפתחו  ביום הבחירות בשעה 7:00 בבוקר וייסגרו ל-22:00. ביישובים הקטנים (מתחת ל-350 תושבים) שעות ההצבעה הן מהשעה 8:00 ועד לשעה 20:00. כך גם בבתי החולים ובבתי הסוהר והמעצר. כל מי שיגיע לקלפי לפני שעת הסגירה יוכל להצביע, גם אם לא הספיק עדיין להיכנס אל מעבר לפרגוד.

הכין מצביעים החיילים?

חיילים יכולים להצביע בקלפיות צבאיות, בכל בסיס צבאי שבו הם נמצאים, או בקלפי שבה הם רשומים לפי הכתובת שלהם במרשם האוכלוסין.

אני נמצא הרחק מהקלפי שאליה אני רשום. האם אני יכול לנסוע בחינם?

יום הבחירות הוא יום שבתון, אך התחבורה הציבורית פועלת. כדי לאפשר לכל בעלי זכות הבחירה להגיע לקלפיות, הנסיעה בקווי אוטובוס בין-עירוניים בטווח שמעל 15 ק"מ וברכבת ישראל תתאפשר לכל הציבור חינם, החל מהשעה 20:00 ביום שלפני יום הבחירות (31.11) ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות (בערך בחצות). נסיעות באוטובוס בטווח של עד 15 ק"מ יחויבו בתשלום.

הנסיעה בקווי האוטובוס הפתוחים לציבור תתאפשר ללא צורך בכרטיס, ונוסעי הרכבת יוכלו לקבל כרטיס ללא עלות בקופות השירות בתחנות הרכבת. את פירוט הקווים הבינעירוניים הפתוחים חינם ניתן למצוא במוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית, במספר 8787*.

מותר לצלם בקלפי?

על פי החוק אסור לצלם בקלפי, והאיסור חל גם על חברי ועדת הקלפי. היחידים להם מותר לצלם בשטח הקלפי הם מפקחי טוהר בחירות, שהוכשרו על ידי ועדת הבחירות המרכזית.

אופן ההצבעה:

הבוחר מזדהה אצל מזכיר הקלפי על ידי מסירת מסמך מזהה, ולאחר מכן יקבל מיו"ר ועדת הקלפי מעטפות הצבעה חתומות כדין.
מאחורי הפרגוד בוחר המצביע בפתק הצבעה אחד בלבד, שעליו רשומים אות וכינוי הרשימה שבעדה החליט להצביע, ומכניס אותו למעטפת ההצבעה שקיבל. הבוחר רשאי להשתמש בפתק הצבעה לבן ריק שעליו יוכל לרשום, בעט כחול בלבד, את אות הרשימה או האות והכינוי של הרשימה שלה הוא מצביע.

 

עכשיו שאתם יודעים איפה, כמה ולמה אתם בוחרים צאו לבחור, כל קול קובע!

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*