בעלי תפקידים בתחום האינסטלציה

בעלי תפקידים בתחום האינסטלציה

תחום האינסטלציה הוא תחום רחב היקף הוא מחייב ניסיון, מיומנות וידע מקצועי וזאת בכדי להבטיח את הנוחות המרבית ומינימום בעיות. חשוב מאוד לדעת כי תחת ההגדרה אינסטלציה נכנסים למעשה כל מערכת המים והצנרת לרבות מי השפכים ומי הדלוחין שהם המים אפורים שבהם נעשה שימוש אך הם אינם שפכים כגון: מים שנשטפים מהכיורים, מהמקלחת או ממכונת הכביסה.  חשוב לדעת כי מדינת ישראל איננה דורשת רישיון רשמי בתחום האינסטלציה כך שייתכן מאוד שהאינסטלטור שתבחרו בו מעולם לא למד את המקצוע או הוכשר בו, אך יש לו ניסיון רב בתחום אשר הוא צבר במשך שנים והוא יכול להיות מצוין בעבודתו.

יחד עם זאת, משרד הכלכלה מאפשר הכשרה מקצועית בתחום באמצעות שני קורסים שהם: שרברבות תברואתית ותחזוקת מערכות ביוב. בשניהם מקבלים תעודת גמר כאשר מסיימים את הקורס. מעבר לכך ניתן ללמוד במכללות שונות מגוון קורסים שונים בתחום שחלקם אף מהווים הכנה לבחינות לקורסים של משרד הכלכלה. כך שאם אתם מחפשים אינסטלטור בפתח תקווה, חשוב שתבדקו כי מדובר על איש מקצוע שלמד את התחום, בקיא בו ומנוסה בו.

תפקידים בתחום האינסטלציה

ישנם כמה תפקידים הנוגעים לתחום האינסטלציה והם:

אינסטלטור, אשר קרוי גם שרברב. מדובר על איש מקצוע אשר אחראי על איתור ותיקון צנרת, על עבודות אינסטלציה וכן עבודות תחזוקה של הצנרת. את איש המקצוע המדובר מזמינים כאשר ישנה תקלה כלשהי בצנרת או במערכת המים.

איש מקצוע נוסף מהתחום הוא קבלן אינסטלציה. מתוקף הגדרתו כקבלן, מדובר על אדם אשר מעסיק עובדים שמבצעים עבורו את העבודות. לרוב מדובר על איש מקצוע אשר נמצא מספר שנים לא מועט בתחום, כך שהוא מכיר אותו היטב. קבלן זה מבצע עבודות מורכבות יותר מעבודות שמבצע אינסטלטור לרבות הרכבה של מערכות אינסטלציה חדשות, עבודות תשתית ועוד.

איש מקצוע נוסף הוא יועץ אינסטלציה או מהנדס. מדובר על איש מקצוע שהתפקיד שלו הוא לוודא את הכניסה והיציאה התקינים של המים אל המבנה ומחוץ לו. איש מקצוע זה הוא שבוחן את תשתיות המים האזוריות, מתכנן את מערכת המים, מערכת  השפכים וכן מערכת המים האפורים. הוא זה שיקבע את סוג הצנרת שתהיה ואת אופן הניקוז שלה וכן הוא זה שיקבע איזה חומרי גלם מתאימים להתקנה של הצנרת בצורה נכונה. הוא יפנה את העבודה לאנשי המקצוע המתאימים לצורך יישומה ולאחר מכן ילווה ויעקוב בכדי לוודא שהעבודה התבצעה בצורה הטובה ביותר.

חשוב לדעת כי במבנים תעשייתיים וציבוריים התפקיד של המהנדס או היועץ הוא לדאוג גם להובלה תקינה של הביוב וכן של מי השופכין, תוך הקפדה על החוקים ועל התקנות הרלוונטיים המתייחסים לאיכות הסביבה, לבריאות ובטיחות.

ניתן למצוא כיום גם חברות אינסטלציה אשר מספקות שירותים ואף ערוכות לטיפול ולביצוע עבודות מורכבות ביותר. חברות אלה מחזיקות לרוב צוות אינסטלטורים מיומן לכל סוגי האינסטלציה וכן יש להן ציוד מתקדם וחדשני.

איזה שירותי אינסטלציה נפוצים ניתן למצוא?

כאמור, ענף האינסטלציה הוא ענף רחב מאוד, אולם ישנם כמה שירותים נפוצים שכמעט וכל אדם זקוק להם במסגרת תקלות שונות שהוא נתקל בהן:

ראשית כל, בין השירותים הנפוצים ביותר הוא פתיחת סתימה. סתימה מהווה את תקלת האינסטלציה הנפוצה ביותר בבית והיא מתרחשת בדרך כלל כאשר חומר לא מומלץ כלשהו נכנס לצנרת. ניתן לנסות לפתוח את הצנרת על ידי שימוש בחומר לפתיחת סתימות אך אם זה לא עוזר יש לפנות לאינסטלטור מקצועי.

שירות נוסף הוא איתור ואיטום של דליפות ונזילות. בין אם מדובר על דליפת מים מהברז או נזילת מים מצינור, חשוב מאוד להבין כי מדובר על בעיות הנגרמות בשל עומס כלשהו על הצנרת או מפיצוץ בה. ככל שמדובר על צנרת ישנה יותר כך הסיכוי לדליפות ונזילות יהיה גבוה יותר ולרוב לא מדובר על בעיה שתיפתר מעצמה ועל כן חשוב מאוד לטפל בבעיה זאת כמה שיותר מוקדם ולפנות לאינסטלטור מקצועי.

עוד בעיה נפוצה היא לחץ מים נמוך. מדובר על תקלה בעייתית ביותר, אם כי היא מוכרת פחות והיא מתרחשת לרוב כאשר מערכת המים לא מתפקדת כראוי והזרם אשר יוצא מהברזים חלש באופן יחסי. במקרים מעין אלה מומלץ מאוד כי איש מקצוע יבחן את הצנרת, מה חוסם את המים מלהגיע בלחץ המתאים ויבצע את התיקון הנדרש בהתאם למצב.

עוד עבודה נפוצה היא החלפת צנרת במבנים שבהם הצנרת ישנה ובגין זאת יש לא מעט בעיות אינסטלציה או במקרים שבהם הצנרת חלודה מאוד והיעילות שלה נפגמת. החלפתה של צנרת ישנה תאפשר לה להיות יעילה יותר והיא צריכה להתבצע רק על ידי איש מקצוע שבמסגרת תפקידו יכול להעריך גם את מורכבות העבודה ואת הסיכונים.

כיצד תבחרו אינסטלטור בפתח תקווה?

אם אתם זקוקים לשירותיו של אינסטלטור פתח תקווה, חשוב מאוד שתבחרו אותו בצורה נכונה. בדקו היטב האם מדובר על איש מקצוע שלמד את התחום והוסמך לעסוק בו, או במידה והוא לא עבר את הבחינות הנדרשות, כדאי שתוודאו שיש לו מספיק ותק וניסיון בתחום זה. מעבר לכך, הדבר החשוב ביותר טרם בוחרים אינסטלטור הוא לבדוק האם הוא ידוע כאמין וכן האם יש לו לא מעט המלצות מלקוחות מרוצים ומוניטין חיובי בתחום.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*