הלוואה לכל מטרה – מתי זה כדאי ומשתלם ומי זכאי לכך?

הלוואה לכל מטרה – מתי זה כדאי ומשתלם ומי זכאי לכך?

בשנים האחרונות, קשה מאד לשרוד כלכלית במדינת ישראל. המשכנתא מתייקרת, המחירים עולים והמחייה יקרה מאד. החיים שלנו עמוסים בהוצאות רבות ומעיקות. לצערנו לא כל ההוצאות צפויות מראש ויש תקופות שבהן יש הוצאות בלתי צפויות שיכולות להפוך את חיינו. לשמחתנו לא כל ההוצאות הן לא תלויות בנו ופעמים רבות מדובר על רכישה גדולה שאנחנו מאד מעוניינים בה, כמו רכב חדש או חופשה, בדיוק בשביל כל התרחישים האלו קיים הפורמט של הלוואה לכל מטרה.

מה זו בכלל הלוואה לכל מטרה?

הלוואה לכל מטרה היא הלוואה שניתנת על ידי גורמים שונים כמו בנקים, חברות חוץ בנקאיות, חברות אשראי וכדומה. בעבר, היו משתמשים באפשרות של הלוואה לכל מטרה כדי להציע הלוואות גדולות למי שכבר לקח משכנתא וצריך הלוואה נוספת. לדוגמה, מי שרכש בית אבל גם רוצה לרכוש ריהוט או לשפץ. הלוואה לכל מטרה היא לרוב בריבית יותר גבוהה ממשכנתא. בניגוד למשכנתא שהיא הלוואה שמיועדת לרכישת נכס, או הלוואות לרכישת רכב, שמיועדות לרכישת רכב חדש, מדובר בהלוואה כללית שיכולה לשמש את הלווה למטרות שונות ומגוונות. התחום של הלוואה לכל מטרה הוא תחום תחרותי כי מדובר במוצר שחברות רבות מציעות לקהל הרחב.

דוגמאות לשימוש בהלוואה לכל מטרה

אנשים רבים משתמשים באפשרות של הלוואה לכל מטרה עבור שיפוץ בית חדש או קיים, נסיעה גדולה לחו"ל, סגירת מינוס, מתנה לילדים לחתונה או דירה, מימון לימודים לילדים ועוד.

מה מגדיר את ההלוואה כהלוואה ללא מטרה

להלוואה מהסוג הזה יש מספר מאפיינים:

תקופת זמן מוגבלת ללקיחת ההלוואה – הלוואות לכל מטרה מסופקות לרוב לתקופות של עד חמש שנים.
ריבית – הריבית להלוואה זו יחסית גבוהה, בעיקר כי מדובר בהלוואה שמתקבלת ללא בטחונות. בנוסף, כאשר לוקחים את ההלוואה מגוף שהוא חוץ בנקאי הם נוטים להציע ריביות גבוהות יותר.
גובה ההלוואה – לרוב ההלוואה ניתנת בגובה של עד כמאה אלף ש"ח.
אופן ההחזר – את ההלוואה מחזירים לרוב בתשלומים.
לא נדרש לתת הסבר עבור מטרת ההלוואה – אחד היתרונות של הלוואה זו היא שבחלק מהמקרים אתם לא מחוייבים לתת הסבר עבור מה ההלוואה. יש גופים שלא יבקשו מכם בכלל את הסיבה ולעיתים בבנקים כן ירצו לדעת עבור מה ההלוואה.

האם כדאי לקחת הלוואה מהסוג הזה?

כמו כל הלוואה, אם אתם לוקחים הלוואה כדאי לוודא שיש לכם יכולת החזר לתשלומי ההלוואה. אם אתם לוקחים הלוואה ולא יכולים להחזיר אותה בכל מקרה מדובר בסיכון. כשאתם מחליטים לקחת הלוואה מהסוג הזה, יש לכם אפשרות לעשות סקר שוק ולבחון איזה גוף מציע לכם את התנאים הטובים ביותר. ישנם מקרים שבהם יהיה לכם יותר משתלם להשתמש בחסכון קיים, לקחת הלוואה נגד קרן השתלמות וכדומה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*