המאבק – איך תראה קרית גת?

המאבק – איך תראה קרית גת?

חבר מועצת העיר, עו"ד שי זולדן הגיע לועדה הארצית לתכנון ובניה בירושלים על מנת לדון בהתנגדות שהגיש בנוגע לקרית גת מערב אשר יועדה לציבור החרדי.

הבוקר התכנסה הועדה הארצית לתכנון ובניה כדי לדון בהתנגדויות על תכנית 1011א – קרית גת מערב.

לשם הגיע חבר מועצת העיר, המועמד לראשות העיר, שי זולדן להתנגד לדבריו בשמו ובשם תושבי קרית גת להחלטה לבנות שכונת ענק לחרדים בלבד.

בפוסט שהעלה לרשתות פירט ארוכות את השתלשלות האירועים ואת הטענות המהותיות והמשפטיות והבטיח שיגיע עד בג"ץ אם צריך.

זולדן: "ייצגתי היום את הקרית גתים בועדה הארצית לתכנון ובניה כנגד רובע ענק לחרדים בלבד.

ממולץ לכל קרית גתי לקרוא,
להלן עיקרי הדברים שאמרתי היום בועדה.

בשמי, חבר מועצת העיר קריית גת, עו"ד שי זולדן ובשם תושבי העיר קרית גת אני פונה אליכם חברי הועדה:

1. את התכנית אותה קידמו השר אריה דרעי והשר לשעבר יעקב ליצמן יחד עם ראש העיר אבירם דהרי, בניית רובע ענק חדש בעיר קריית גת, במערב העיר, לחרדים בלבד. מדובר, ברובע אשר מותאם לקליטה של כ-10,000 יח"ד בפעימה ראשונה ו 40,000 יח"ד בסה"כ.

2. את המהלך הזה הצלחנו לעצור לפני כשנה.
פנינו לשר בינוי והשיכון מר זאב אלקין ולשרת הפנים הגב' איילת שקד ובהחלטת ממשלה הוחלט לפתוח את שיווק הקרקעות לכלל הציבור ולא רק לציבור החרדי.

3. לאחרונה התחלפה הממשלה, חברי כנסת מהמפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה לחצו והרובע הענק הוקצה לחרדים בלבד שוב.

4. בוועדת המשנה הוחלט ובניגוד להחלטת השרים לייעד את הרובע החדש לציבור החרדי.

5. הקצאה של שטחי המדינה לאוכלוסיה אחת בלבד בה אנו מייצרים איפה ואיפה בין יהודים אינה מתקבלת על הדעת בשנת 2022, מדובר במהלך אשר מפלה לרעה באופן מובהק בקרקעות המדינה.

6. קריית גת מפסידה כאן הזדמנות היסטורית להפוך למטרופולין אזורי המושך אליו עשרות אלפי זוגות צעירים מכל רחבי הארץ, מכל סוגי האוכלוסיה.

6.1. בנוסף לכך, בהתאם לטענות המהנדסים, החלטה שכזו דוחה לפחות בכמה שנים את בניית השכונה ואת האכלוס של הזוגות הצעירים, מה שמעלה את מחירי הדירות בישראל בכלל ובקרית גת בפרט.

6.2. ישנה עצירה של הבנייה ושל המכרזים.

6.3. עוד ניתן לראות כי בתוכנית החדשה יש גריעה של יח"ד למגורים. עשרות בניינים למגורים הונמכו כדי להתאים אותם לצורכי הציבור החרדי ומכך יש מספר נמוך יותר של יחידות מגורים.

7. שינוי התוכנית במתכונתה הנוכחית מבטלת לחלוטין את כל תכליתו של חוק הותמ"ל אשר מטרתו לקדם בנייה ולפתור את משבר הדיור בישראל. שינוי התוכניות הקיימות לצורך התאמתם לציבור החרדי, מעבר להיותם לא חוקיים הם גם אינם עומדים בקנה אחד עם תכלית החוק ומטרתו.

8. משרד הבינוי והשיכון פרסם ביוני 2016 תוכנית אסטרטגית לדיור לציבור החרדי, בה המליץ להקים 2 ערי מגורים אחד בצפון ואחד בדרום. הקמת שכונה בתוך קרית גת זה לא ישוב לציבור החרדי כפי שהממשלה החליטה.

9. למען הסר ספק, אינני נגד הציבור החרדי כלל ועיקר! אני מתנגד לכל הקצאה של משאבים ציבוריים תשתיות עירוניות לציבור אחד בלבד של האוכלוסיה.

10. העיר קרית גת היא עיר מגוונת מאוד וקיימים בה מכל קצוות הקשת החברתית. אך, נהירה של מאות אלפי תושבים מציבור מסויים, לא משנה באיזה ציבור מדובר, מהווה שינוי משמעותי של הסטטוס קוו הקבוע בעיר ובהכרח ישנה את אופיה וצביונה של העיר.

11. מדובר במהלך בלתי הפיך אשר עלול לשבש את מרקם היחסים בין האוכלוסיות השונות בעיר.

12. יש בידי הועדה למנוע את הקצאת הקרקעות והמבנים לתושבים החרדים בלבד ולפתוח את אפשרות הרכישה לכלל הציבור!

13. זהו מעשה פסול ואף אינו חוקי, אני אלחם על כך ששערי מערב העיר קרית גת יהיו פתוחים לכולם, גם לחרדים גם למסורתיים גם לחילונים, משפרי דיור וכל מי שחפץ להקים את ביתו בעיר קרית גת.

14. בכוונתי להלחם ולהגיע עד לבג"צ אם צריך, אעשה מה שצריך כדי למנוע מזה לקרות. אני נגד המהלך הפוליטי שנרקם פה מעל ראשם של התושבים וללא מחשבה על הקרית גתים.

15. בקרית גת חרדי, חילוני ומסורתי חיים יחד, גדלים יחד, מקבלים ערכים ותרבות, זה היופי שבקרית גת, יש בה הכל מהכל. אסור לנו לתת לפוליטיקה להרוס את זה!

אני ושותפי יקיר שינדלר, מגובשים מאוד בדעתינו שקרית גת צריכה להשאר של כולם וכך נפעל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*