חגיגות פורים בצופים קרית גת

חגיגות פורים בצופים קרית גת

מאת: רועי גרא רכז שבט ערבה

השנה, כמו כל שנה, עם חג פורים הגיעו חגיגות עירוניות שבהן השתתפה גם תנועת הנוער הצופים.

תנועת הנוער בעיר, הרימה את המפעל השנתי שלה הפורימון, אירוע לכבוד החג הכולל מתקנים (מבנה עיקרי), הפעלות וכמה תחנות אשר כולן מתופעלות על ידי מדריכים בשילוב חניכים הנמצאים בתנועה.

את ההכנות לפורימון, התחילו חברי השכבה הבוגרת – בני נוער בגילאים בשכבות הגיל של כיתות י' עד יב', יותר מחודש וחצי לפני האירוע עצמו. ההכנות כללו הכנת דגם מבנה מרכזי שהוא מתקן הקרוסלה, הכנת הדגם של מבנה שכבת הקורס (שכבת ט' בצופים), עבודה על חזות ותכנון לוגיסטי נרחב של כל המפעל.

שבט ערבה – שם המוקד הפועל בקריית גת, שהרחיב השנה את פעילותו הרגילה אשר מתנהלת כבר קצת יותר מ20 שנה בשכונת שבטי ישראל, פתח השנה גם מוקד נוסף בכרמי גת (הנמצא בבית הספר כרמים) יחד פעלו שני המוקדים ליצירת הפורימון השנתי בשיתוף עם הקומונה המלווה, המורכבת מחבורת צעירים העושים שנת שירות בתנועה.

הפורימון עצמו עסק בנושא סדרת הילדים אווטאר, וכלל תחנות רבות שהיו לשימוש הקהילה בעיר כולה, לוו בעזרת מדריכי השכבה הבוגרת ומדריכי השכבות הצעירות, והן: מסלול מכשולים – תחנה שהופעלה ונבנתה על ידי חניכי כיתה ז' והמדריכים שלהם, שני תחנות שהופעלו על ידי חניכי כיתה ח' והמדריכים שלהם; מגדת כוחות ותחנת איש נופל למים נוסף על כך הייתה תחנת קליעה לסל של שכבת הקורס.

לשם הרמת המתקנים כולם התקיים יום הכשרת כפיתות, שם קיבלו חברי השכבה הבוגרת ושכבת ט' ידע בבניה מחנאית. מיומנות זו נרכשת גם בזמן פעולות שונות ובאה לידי ביטוי בכל מיני מובנים : מפעלים כמו הפורימון, מחנה קיץ וימי פעילות שונים מתבצעת ההכשרה לשם ההקנייה ושימושים שונים אחרים.

המתקן המרכזי והגדול ביותר, הקרוסלה נבנה והופעל כולו על ידי השכבה הבוגרת, כאשר לקח יומיים שלמים של עבודה אינטנסיבית ועבודת צוות של כלל השכבה הבוגרת. האחראים על כל הפורימון היו שני צעירים מהמוקד בקריית גת, אחת בכיתה י' והאחר בכיתה יב' כאשר איתם היה גם אחראי מבנה ואחראית חזות, שניהם רק בכיתה יא'. ההכנות שלפני הפורימון כללו המון ימי עבודה, בהם הגיעו הבוגרים וגם החניכים לעבוד על המבנים שלהם, על השלטים וציוד חזותי ועל מראה המפעל.

שבט ערבה, הוא חלק משמעותי לקהילה שמגיעה אליו באופן קבוע בימי שלישי וחמישי שם אותם ילדים, מקבלים תכנים וערכים, משחקים יחדיו ומכירים חברים חדשים מכלל העיר, לומדים מיומנות חדשות וצוברים חוויות יחדיו.

הזמן, כוח אדם ומחשבה שהושקעה בפורימון הזה הייתה רבה ביותר וכך גם העבודה. והכל בזכות כל אחד ואחת שלקחו חלק, אם זה מהמלווים של השבט, השכבות הבוגרות המובילות את המוקד, הקומונה או האחראים. וכמובן, החניכים שבאו והביאו מורל ואווירה, ושאר תושבי העיר שהגיעו להתרשם, לחוות ולהנות מהפורימון הזה עד הסוף.

קרדיט צילום: אסתר זולדן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*