ייעוץ פרישה לפנסיה מעודד להתחיל לחסוך מוקדם

ייעוץ פרישה לפנסיה מעודד להתחיל לחסוך מוקדם

ישנם יתרונות רבים להשקעה בפרישה לפנסיה בהקדם האפשרי, רצוי כאשר אתם מתחילים לעבוד. בניית הכספים שתזדקקו להם לאורח החיים שאתם מעוניינים לנהל כשאתם יוצאים לפנסיה הופכת קשה יותר ככל שמעכבים את תחילת החיסכון.

ייעוץ פרישה לפנסיה מוביל להצטברות ריביות גבוהות

ריבית גבוהה היא כנראה היתרון המשמעותי ביותר של השקעה מוקדמת בפרישה. למרות שאין שיעור תשואה מוגדר מובטח, כאשר מתחילים לחסוך לפנסיה מוקדם, בסופו של דבר מקבלים יותר כסף עם השקעה הונית קטנה יותר בהשוואה לחיסכון לפנסיה שמתחיל בשלבים מאוחרים של הקריירה.

ייעוץ פרישה לפנסיה מעודד חוסכים להתחיל לחסוך מוקדם ככל הניתן כדי ליהנות מתהליך של סכום מזומן שגדל באופן משמעותי עקב ריבית שנבנית על עצמה לאורך זמן.

גמישות פיננסית

דחיית החיסכון לפנסיה להמשך הקריירה פירושה צורך בהפרשת סכומי כסף הרבה יותר גבוהים מדי חודש מהמשכורת, על מנת שיצטבר סכום כסף שיספיק לתקופת הפרישה. יש הבדל משמעותי בין השקעת ארבע מאות ש"ח לחודש לעומת ארבעת אלפים ₪ לחודש, וההשפעה ניכרת בניהול ההוצאות היומיומיות.

מעסיקים רבים מספקים לעובדיהם שירותי ייעוץ פרישה לפנסיה כשהם מספקים תוכניות פנסיה, כך שמומלץ להתנהל בהתאם להמלצות היועץ, ולנצל הטבה זו בהקדם האפשרי. רוב המעסיקים יתאימו תרומות עד לאחוז מסוים, כך שאם אתם לא מכניסים כסף לתוכנית, אתם מבזבזים כספים שיכולים להיכנס לתוכנית הפרישה שלכם.

גישה להשקעות בסיכון גבוה יותר, תגמול גבוה יותר

הרשמה להזדמנויות השקעה בעלות פוטנציאל לתשואה גדולה יכולה לתת לכם כר פיננסי משמעותי יותר בעת פרישתכם.

השקעה בפרישה המוקדמת גם מגדילה את ההסתברות שההשקעות שלכם יתמודדו היטב עם תנודות השוק.

הימנעות מהסתמכות על קצבאות הביטוח הלאומי

תוחלת החיים הגבוהה של האוכלוסייה גדלה במהירות ומזדקנת יחד עם ירידה בגידול האוכלוסייה, מה שאומר שיותר ויותר אנשים ימשיכו לפנות לקצבאות הביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי ישלם יותר ממה שנכנס לתוכנית, מה שמשפיע לרעה על הכדאיות לטווח ארוך של הביטוח הלאומי.

אנשים רבים מתייחסים להטבות הביטוח הלאומי בתכנון הפיננסי לפרישה שלהם. בהתחשב בעתיד הלא ברור של הביטוח הלאומי, ייעוץ פרישה לפנסיה מעודד עובדים לתת את הדעת על האפשרות שביטוח לאומי לא יהיה אופציה זמינה.

חשבון לאינפלציה

אינפלציה היא מילה נפוה וחשוב להבין שהיא משפיעה גם על היכולת לפרוש בנוחות. זו מציאות שחייבים לחיות איתה לאורך כל החיים ולקחת בחשבון בעת תכנון הפרישה.

אנשים שמתחילים לחסוך לפנסיה מוקדם יותר בקריירה שלהם מגדילים את סיכוייהם שהחיסכון הפנסיוני שלהם יצליח לעמוד בקצב האינפלציה.

תוחלת חיים ארוכה

בהשוואה לעבר, תוחלת החיים ארוכה יותר היום, מה שאומר שסביר להניח שיהיה צורך בסכומי כסף גדולים יותר על מנת לפרוש לפנסיה ולממן את אורך החיים הרצוי בזמנים בהם לא ניתן להמשיך לעבוד.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*