מדוע חשוב שיהיה בר מים בעסק

מדוע חשוב שיהיה בר מים בעסק

הידעתם כי התקנת בר מים איכותי ומעוצב בבית העסק משפרת את פריון העבודה? למה כדאי להזמין בר מים למשרד או לחנות שלכם? מה היתרונות של בר מים בבית העסק?

ובכן, פרק ד' בפקודת הבטיחות העבודה, התש"ל-1970, העוסק ברווחת העובדים בבית העסק קובע כי המעסיק חייב להתקין נקודות של מים ראויים לשתייה, והנקודות חייבות להיות עם גישה נוחה לעובדים. המעסיק חייב על פי התחיקה בישראל לספק מים בכמות מספקת לעובדיו, ובאפשרותו לספק מים ראויים לשתייה מצינור ראשי או ממקור מים אחר המאושר על ידי רופא של לשכת הבריאות המחוזית.

אם המעסיק מספק מי שתייה בכלים, ולא באמצעות ברז, עליו לנקוט בכל האמצעים כדי לשמור על מי השתייה והכלים מפני זיהומים. חשוב להדגיש כי חובתו של כל מעסיק לדאוג לרווחת עובדיו, ולכל עובד במדינת ישראל יש את הזכות לתנאי עבודה הולמים במקום עבודתו, וזאת מכוח חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. לכן, אחת מהחובות של המעסיק הינה לדאוג לחיבור למי שתייה ראויים ואיכותיים בבית העסק, ואם העבודה נעשית בחוץ המעסיק חייב לספק מים ראויים לשתייה בכמות מספקת, על פי סעיף 136 לפקודת הבטיחות בעבודה.

פתרונות מים לבתי עסק

כל מעסיק יכול לבחור כיצד לספק מים ראויים לשתייה לעובדיו, יש מגוון אפשרויות כגון: ברז מים, בקבוקי מים מהסופר, קולר, מתקן עם כדי מים מינרליים, בר מים לעסק, בר מים עם ברז סודה ועוד. בעבר הרחוק העובדים הסתפקו בברזי המים במקום עבודתם, אך כיום רבים חוששים לשתות מים מהברז, למרות שבמשרד הבריאות מציינים כי איכות המים גבוהה ואין כל חשש לשתות אותם.

במרוצת השנים, מעסיקים רבים החלו לרכוש בקבוקי שתייה ומים לבית העסק, את השתייה הקלה ובקבוקי המים לרוב מניחים במקרר כדי לאפשר לעובדים החשובים והמסורים ליהנות משתייה קרה במהלך יום העבודה. יחד עם זאת, הרכישה של שישיות המים מהווה הוצאה לא קטנה בעסקים רבים, ומעבר לכך יש לסחוב את הבקבוקים הכבדים ולוודא כל הזמן כי יש מספיק מים בעסק.

יש מעסיקים, למשל חברות הייטק ומפעלים, המחליטים להתקין בבית העסק מכונת שתייה, בנוסף למכונת קפה וקומקום חשמלי. מכונת שתייה מספקת בעיקר משקאות ממותקים וקלים, זו מכונה אוטומטית נפוצה בעסקים רבים, אך העובדים צריכים לשלם עבור השתייה הקלה, והעלות בדרך כלל נמוכה בהשוואה למחיר השתייה הקלה בקיוסקים. פתרון זה אינו עומד בדרישות החוק כיוון שהמעסיק חייב על פי חוק לספק מים ראויים לשתייה לעובדיו כחלק מתנאי העבודה.

לפיכך, הפתרון המומלץ כיום לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, וגם לארגונים הגדולים, הוא להזמין בר מים לעסק, ויש מגוון דגמים ושלל עיצובים לבחירה. בר מים לעסקים הוא מכשיר חובה בכל משרד, מפעל, חנות ועסק, המכשיר כולל מערכת מתקדמת לסינון ולטיהור מי הברז במקום העבודה, והמתקן הייעודי מאפשר לכל העובדים, וגם ללקוחות המבקרים בעסק, ללגום מים קרים וצלולים באופן חופשי. ברוב המכשירים יש גם ברז מים חמים באמצעותו העובדים יכולים להכין לעצמם משקאות חמים כמו קפה ותה.

איך לבחור בר מים לעסק?

כדי לבחור נכון בר מים לבית העסק חשוב להתייחס לפרמטרים הבאים:

  • מים מסוננים ומטוהרים – יש לוודא כי המכשיר כולל מערכת סינון וטיהור מים, עם נורת UV וטכנולוגיית טיהור מתקדמת.
  • גודל המכשיר – ברי מים מגיעים במגוון גדלים, כדאי להתקין את בר המים במטבחון או במקום מרכזי ונגיש לעובדים וללקוחות.
  • מים קרים וחמים – בר מים הוא הפתרון המתאים ביותר לעסקים כיוון שהוא מספק מים קרים בטמפרטורה של 15-6 מעלות ומים חמים ו/או רותחים.
  • תפוקת המים – יש לוודא כי תפוקת המים הקרים והחמים של בר המים מתאימה למספר העובדים בבית העסק ולהרגלי השתייה שלהם.
  • עיצוב – כדאי לבחור בר מים מעוצב בהתאמה לעיצוב הקיים בעסק.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*