מהפכה בקריית גת: קואליציית דהרי מתפרקת

מהפכה בקריית גת: קואליציית דהרי מתפרקת

כמעט חודשיים ליום הבחירות, המערכת הפוליטית בקריית גת עוברת טלטלה. הקואליציה היציבה שתמכה בראש העיר אבירם דהרי בעשורים האחרונים מתפוררת לגמרי וכוחות חדשים ומאוחדים מתחזקים.

הנטישה הכואבת ביותר עבור דהרי הוא נטישת האוכלוסייה הרוסית שתמכה בו בעבר. מדיניות ההקצאות הפרו-חרדית והדילים עם שרים חרדים להקמת שכונות חרדיות ענקיות במערב העיר, הרחיקו ממנו מצביעים רבים במגזר זה.

קולות המגזר הדתי לאומי יתפצלו לקבוצות קטנות שסיכוייהן לעבור את אחוז החסימה מוטלים בספק.

במגזר החרדי נוצר פיצול משמעותי של סיעת שס"ג שהתמודדה כגוש אחד בבחירות הקודמות. ש"ס, חב"ד ושתי הסיעות של אגודת ישראל (גור ובעלזא) התפצלו ל-4 רשימות נפרדות שיתחרו זו בזו על אותו מגזר.

בישיבת המועצה בה הזדהו כל חברי המועצה הזדהה עמי ביטון נציג ש"ס כי הוא ממשיך ברשימת ש"ס.

נציג חב"ד זלמן הכט הזדהה כי הוא ממשיך ברשימת באמונה שהיא בעצם רשימה של חב"ד עם מפלגת עוצמה יהודית הארצית, בכך הם גם פוגעים ברשימת הציונות הדתית של יובל אבסידריס.

נציג גור באגודת ישראל, שמעון דייוויס, הזדהה כי הוא ממשיך ברשימת אגודת ישראל המקומית בראשותו.

נציג בעלזא באגודת ישראל, אהרון קליין, הזדהה כי הוא ממשיך ברשימת 'מחזיקי הדת' שהיא בעצם רשימה ארצית של חסידות בעלזא.

בתוך המחנה החרדי מסתמנת עלייה מפתיעה של הרשימה בראשות המועמד שלמה בטיטו, שצובר תאוצה על חשבון ש"ס שהייתה כאמור חלק משס"ג בעבר, כתוצאה מכך ייתכן מצב שש"ס לא תעבור את אחוז החסימה.

הסקרים האחרונים שפורסמו מראים צניחה חדה בתמיכה בדהרי, ועלייה של המועמד יקיר שינדלר שאיחד כוחות עם שי זולדן. נראה שלאחר עידן של שליטה מוחלטת, קריית גת ערוכה למהפכה פוליטית אדירה בבחירות הקרובות.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*