מחזור סוללות ליתיום, מדוע זה חשוב?

מחזור סוללות ליתיום, מדוע זה חשוב?

האופניים החשמליים הפכו מאז הומצאו לאחד מהגורמים שוברי השוויון בתחום התחבורה בעולם. מספר הולך וגדל של אנשים מעדיף לנוע על גבי אופניים חשמליים מאשר לנסוע ברכב פרטי, או לחילופין בתחבורה הציבורית על סוגיה השונים. יחד עם זאת, במקביל לגידול במספר האופניים החשמליים בדרכים, חל גידול כפול ומכופל במספר הסוללות לאופניים חשמליים, בדגש על סוללות ליתיום איכותיות. בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בסוללות הליתיום, ביתרונות שלהן ולמה כל כך חשוב למחזר אותן ולהימנע מהשלכה שלהן לאשפה. מהי בעצם סוללת ליתיום ומה היתרונות שלה? למה בעצם חשוב למחזר סוללות ליתיום? היכן ואיך ניתן לבצע מחזור של הסוללות הללו? להלן כל התשובות המלומדות.

מהן בעצם סוללות ליתיום ומה היתרונות שלהן

סוללות ליתיום הן סוללות שהמרכיב העיקרי והחשוב ביותר בהן הוא הליתיום, בין אם מדובר בליתיום טהור ובין אם מדובר בתרכובות מתכתיות שונות המכילות ליתיום. בשני המקרים, הליתיום משיג את המטרה שלו, שהוא שמירה על הסוללה ועל אורך החיים שלה.

  • אורך חיים: סוללות ליתיום הן בעלות חיים ארוכים במיוחד, בעיקר אם משווים אותן לסוללות שהיו נהוגות עד להמצאת סוללות הליתיום. סוללת ליתיום מסוגלת להניע את האופניים החשמליים למרחקים רבים יותר ללא צורך בטעינה. בנוסף, מספר הטעינות הפוטנציאלי של סוללת הליתיום הוא גדול יותר.
  • גודל הסוללה: הליתיום מאפשר לייצר סוללות ליתיום לאופניים חשמליים בגדלים מזעריים. בתוצרה, משקל הסוללה ביחס לאופניים הוא קטן יותר, מה שמשפר בהכרח את הביצועים של האופניים כאמור.

היתרונות כאמור לעיל הפכו את סוללות הליתיום לאמצעי המקובל ביותר להפקת אנרגיה למנועים של האופניים החשמליים.

אז למה חשוב למחזר סוללות ליתיום

למרות כל היתרונות שלהן, סוללות ליתיום אשר סיימו את מחזור החיים שלהן, הופכות למעשה לפסולת שהצטברות שלה עלולה להיות מזיקה מאד לסביבה. למרות היותו חומר מאד יעיל כאשר הסוללה פעילה ומספקת את הסחורה – קרי את האנרגיה הדרושה לאופניים החשמליים, הליתיום הוא חומר בעייתי בכל מה שאמור בהתפרקות טבעית. מחקרים מראים כי סוללות ליתיום אשר יוטמנו, ימשיכו להיות מזיקות עוד דורות רבים ומאות רבות של שנים. לפיכך, עדיף למחזר סוללות ליתיום מאשר להשליך או להטמין אותן. חשוב להדגיש כי הפקת ליתיום היא בעמה פעולה מזהמת למדיי, שיש לצמצם אותה במידת האפשר.

איך ממחזרים סוללות ליתיום

מחזור סוללות ליתיום יכול להתבצע באופנים הבאים:

  • פירוק הסוללה ונטילת החומרים היקרים שבתוכה: הדרך הראשונה למחזר סוללות ליתיום היא לפרק אותן ולקחת את החלקים הפעילים, על מנת לעשות בהם שימוש חוזר.
  • החזרת הסוללה לשימוש במכשירים ויישומים אחרים: סוללות ליתיום משמשות מרכיב משמעותי בהנעה של אופניים חשמליים. אבל כאשר כוחה של סוללת הליתיום תש, אפשר לעשות בה שימוש למגוון תחומים שלא דורש הפגנת כוח או מהירות יוצאת דופן.

מחזור סוללות ליתיום חשוב לסביבה, חוסך כסף ומאפשר להשיג אנרגיה נדרשת למכשירים שונים תוך צמצום העלויות ויחד איתן צמצום נזקים סביבתיים אפשריים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*