מכינה טכנולוגית: דברים שחשוב לדעת

מכינה טכנולוגית: דברים שחשוב לדעת

דיפלומה של הנדסאי בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה נחשבת לתעודה יוקרתית שפותחת דלתות בענפי התעשייה השונים, כולל הייטק, והדיפלומה מאפשרת לעבוד במגוון תפקידים מעניינים ומתגמלים בשוק העבודה. רוב הצעירים בישראל מעוניינים לרכוש השכלה וללמוד מקצוע לחיים, אך כאשר הם בודקים את תנאי הקבלה למסלולי הלימוד בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה הם עשויים לגלות כי חסר להם ידע או ציונים הנדרשים כדי להתקבל ללימודים.

חשוב לציין כי לא מעט מועמדים ללימודי הנדסאים אינם עומדים בתנאי הקבלה הנדרשים, לכן מוסדות הלימוד מציעים מכינה טכנולוגית המשלבת בין לימודים תיאורטיים ללימודים מעשיים, ובנוסף תוכנית הלימודים מקנה לסטודנטים ידע, כישורים וכלים לפיתוח מיומנויות למידה. למעשה, המכינה הטכנולוגית מהווה מסלול הכשרה מקדים לסטודנטים המעוניינים ללמוד מקצועות טכנולוגיים והנדסיים, ובוגרי התוכנית יכולים להתקבל ללימודים ולרכוש מקצוע מבטיח לחיים.

מה חשוב לדעת על מכינה טכנולוגית

המכינה הטכנולוגית היא תוכנית לימודים ייעודית המאפשרת למועמדים ללימודי הנדסאי להשיג את תנאי הקבלה הנדרשים. כלומר, אם אדם מעוניין ללמוד לדיפלומת הנדסאי בתחומים כמו תוכנה, בניין, תעשייה וניהול, חשמל, אלקטרוניקה וכו', אך חסר לו ציון אחד או יותר במקצועות הבגרות או שהציונים שלו נמוכים מדי ואינם עומדים בתנאי הקבלה – יש באפשרותו להירשם למכינה הטכנולוגית כדי להשיג את תנאי הקבלה.

כדאי לדעת כי לימודי מכינה טכנולוגיה מיועדים לרוב למועמדים בעלי לפחות 11 שנות לימוד. כמו כן, המכללה הטכנולוגיה הגדולה והמובילה בישראל מציעה שני מסלולי לימוד למכינה הייעודית:

  • מכינה חלקית – המסלול החלקי מיועד למועמדים הזקוקים להשלים תנאי קבלה אחד בלבד, וכך הם יכולים להתקבל על תנאי ללימודי הנדסאים ועליהם להשלים את המקצוע החסר במהלך שנת הלימודים הראשונה במכללה הטכנולוגית להנדסאים.
  • מכינה מלאה – המסלול המלא מיועד למועמדים שחייבים להשלים 2 או 3 מקצועות יסוד בבחינת הבגרות, ובמסלול זה משתתפים גם בסדנה לפיתוח מיומנויות למידה.

בתוך כך, חשוב לדעת כי המכללה הטכנולוגית המובילה בישראל מציעה לסטודנטים להירשם למכינה ארוכה או קצרה. המכינה הארוכה היא שנתית והלימודים מתקיימים מספר ימים בשבוע, בשעות אחר הצהריים והערב, כולל ימי שישי. המכינה הקצרה מתחילה בחודש ינואר ומסתיימת במקביל לסיום שנת הלימודים במכללה להכשרת הנדסאים, כאשר הלימודים מתקיימים בשעות היום.

כמו כן, כדאי לדעת כי המכינה הטכנולוגית מאפשרת לסטודנטים להשלים ידע חסר במתמטיקה, אנגלית ומקצועות העברית, לפתח מיומנויות למידה, להסתגל לסביבת הלימודים המאתגרת במוסדות להשכלה גבוהה, ולהגיע מוכנים יותר ללימודי הנדסאים במכללה.

מה לומדים במכינה הטכנולוגיה הארוכה?

תוכנית הלימודים במסגרת המכינה הטכנולוגית כוללת את המקצועות והקורסים הבאים:

  • מתמטיקה – אלגברה, סדרות, גיאומטריה, חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי, בעיות מילוליות, טריגונומטריה וכו'.
  • אנגלית – הרצאות ותרגולים לרכישת השפה, כולל אוצר מילים, ולפיתוח מיומנויות באנגלית כמו כתיבה, תחביר ועוד.
  • עברית – תחביר, ניקוד, לשון, מבני כתיבה, כללי רישום ביבליוגרפי וכיוצא בזה.
  • מיומנויות למידה – אסטרטגיות למידה, ניהול וארגון זמן, רטוריקה, שיטות למידה לקראת בחינות, מיומנויות כתיבה ועוד.

למי מתאים ללמוד במכינה הטכנולוגית?

כאמור, מכינה טכנולוגית מיועדת למועמדים (וכמובן גם מועמדות) המעוניינים ללמוד במכללה הטכנולוגיה הגדולה והמובילה בישראל להכשרת הנדסאים וטכנאים. תוכנית הלימודים נועדה להקנות ידע וכלים לסטודנטים לעתיד, לרבות מיומנויות למידה, ובוגרי התוכנית שעומדים בהצלחה בכל הדרישות יכולים בסיום המכינה להמשיך ללמוד באחד ממסלולי הלימוד להכשרת הנדסאים.

מה עושים אחרי?

בוגרי המכינה הטכנולוגיות שמסיימים את המסלול בהצלחה יכולים להירשם למסלול הלימודים המעניין אותם במכללה שבה הם למדו. רוב בוגרי המכינה הטכנולוגית ממשיכים ללמוד מיד בסיום שלב זה, ורבים מהם מגיעים להישגים מרשימים במסלול הלימוד לדיפלומת הנדסאי וכך הם משתלבים תוך זמן קצר בשוק העבודה וזוכים לקריירה משגשגת וטובה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*