נגרמו לי נזקים עקב תנאי מזג האוויר – מה הזכויות שלי?

נגרמו לי נזקים עקב תנאי מזג האוויר – מה הזכויות שלי?

עו"ד קורין גיפס-פסקר

האם אתם זכאים לפיצוי אם נפל עץ על מכוניתכם במהלך הסופה? או אם נפגעתם מענף שניתק מעץ?

מה ניתן לעשות אם המדרכות והכבישים הוצפו וגרמו לכם להחליק?

בשיאה של הסערה "ברברה", פנינו לעו"ד קורין גיפס-פסקר, שותפה ומנהלת מחלקת הנזיקין במשרד עורכי הדין ש. זולדן, כדי שתסביר מהן הזכויות שלנו אם נגרמו לנו נזקים.

באיזה מצבים ניתן לתבוע פיצוי עבור נזקים שנגרמו בזמן סערה?

על מנת לקבל פיצוי על נזקים שנגרמו לכם, צריך להוכיח שמישהו פעל ברשלנות ושהנזקים נגרמו כתוצאה מכך. לא בכל מקרה שיש נזק, יש גם אחריות.

מה זה אומר?

בתביעות על נזקים שנגרמו בזמן תנאי מזג אוויר קיצוניים עולה טענה קבועה שלמעשה הנזקים נגרמו עקב "כוח עליון" ולא כתוצאה מרשלנות. אם בית המשפט יקבל את הטענה הזו, הוא ידחה את התביעה.

עם זאת, לא כל סערה היא "כוח עליון". החורף מגיע בכל שנה ועמו מגיעים גשמים, רוחות, סופות. מדובר בתנאי טבע שניתן לצפות אותם ולהיערך אליהם – למשל על ידי גיזום מראש של ענפים, חיזוק של גזעי העצים, ניקוי תעלות ניקוז ובורות ביוב וכדומה.

אז אם נפגעתי מענף שניתק מעץ במהלך סופה, יכול להיות שאוכל לקבל פיצוי?

כן, ייתכן. צריך לבדוק אם בנסיבות הספציפיות מדובר בתאונה שניתן היה לצפות ולהיערך מראש כך שהיא לא תתרחש, אם נעשו פעולות מונעות ואילו. הבחינה היא של כל מקרה לגופו.

ואם הפגיעה היא לרכב שלי?

אם הרכב מבוטח בביטוח מקיף, תוכלו להגיש תביעה לחברת הביטוח שביטחה אתכם. לאחר מכן, אם הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות, ניתן להגיש תביעה נגד האחראי לתאונה עבור ההפסדים שנגרמו לכם – כגון ההשתתפות העצמית והתייקרות הפרמיה.

אפשרות נוספת היא להגיש מראש את התביעה נגד הגורם שאחראי לתאונה.

מה לגבי מצבים של החלקה בבתי עסק בגלל הרטיבות?

כאשר מדובר בתנאי מזג אוויר קיצוניים, גובר גם הסיכון להחלקה. עם זאת, מדובר בסיכון שבית העסק יכול וצריך לצפות ולמנוע. לדוגמה, על ידי הגדרת מקום ייעודי בכניסה בשביל מטריות ופרישה של שטיחים לניגוב הנעליים ולמניעת החלקה.

חשוב לזכור שגם כשמדובר בסערה חזקה, קיים מגוון רחב של תרחישים שאפשר לצפות, כי הם מתרחשים בכל שנה ואין בהם הפתעה. אם בית העסק לא נקט פעולות על מנת למנוע החלקה וכתוצאה מכך אדם החליק ונפגע בשטחו, קיימת סבירות גבוהה שבית המשפט ייראה בו אחראי לתאונה והוא יידרש לפצות את הנפגע.

אנחנו יודעים שבתי המשפט עמוסים ולתביעות לוקח זמן להתנהל בבית משפט עד שמקבלים פיצוי. מה אפשר לקבל בינתיים?

אם מדובר בתאונה במהלך העבודה או בדרך לעבודה או מהעבודה הבייתה, ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, לקבלת דמי פגיעה ואולי גם לקבלת קצבת נכות מעבודה.

אם לא מדובר בתאונת עבודה, יכול להיות שניתן יהיה להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, לקבלת דמי תאונה או אפילו קצבת נכות כללית. כמו כן, מומלץ לבדוק אם אתם זכאים לקבלת תשלומים מפוליסות ביטוח אישיות או מקרן הפנסיה. הכל תלוי בנסיבות המקרה ובטיב הפגיעה.

האמור בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ משפטי או חלופה לייעוץ משפטי.

* המרואיינת היא עו"ד קורין גיפס-פסקר, שותפה ומנהלת מחלקת הנזיקין במשרד עורכי הדין ש. זולדן, בעלת תואר שני בהצטיינות עם התמחות במשפט ובריאות, וניסיון רב בייצוג של מאות לקוחות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח ובבתי משפט.

ניתן ליצור קשר עם עו"ד קורין גיפס-פסקר בטלפון: 08-6858580, או בנייד: 054-6359950

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*