סוגי בלוני גז

סוגי בלוני גז

גז הבישול משמש את כולנו לצריכה הביתית, החל בכיריים ועד למחמם מים על גז, וכן למנגל ולבישולים בשטח. כידוע, הגז עצמו מגיע בתוך בלוני מתכת מסוגים וגדלים שונים, והמאמר הבא יפרט לגביהם.

בלוני הגז היותר גדולים

בדרך כלל, בבתים ובדירות יהיה בלון גז 12 ק"ג או בלון של 48 ק"ג. שימו לב, שהמספרים מציינים את משקל הגז עצמו, כך שהבלון כבד בהרבה. למעשה, בבית או בדירה בודדת יהיה לרוב בלון של 12 ק"ג, ואילו בלון של 48 ק"ג ישרת מספר דירות במקביל. תדירות ההחלפה משתנה כמובן בהתאם לכמות הגז שבבלון, וכן בהתאם לצריכה האישית, למשל מספר הנפשות בדירה, מספר הדירות המחוברות, הרגלי הבישול שלכם, הרגלי המקלחת כאשר משתמשים במחמם מים על גז, הימצאות תנור על גז בדירה וכן הלאה. באופן כללי, בלון סטנדרטי של 12 ק"ג יכול להספיק לשלושה חודשים בערך למשפחה ממוצעת.

בלוני הגז הבינוניים

בלוני הגז הבינוניים כוללים בעיקר את המשקלים של 5 ו- 2.5 ק"ג. קודם כל, בלון גז 5 קילו יכול להחליף את הבלונים הגדולים של 12 ק"ג בדירות ובבתים שעקב תנאי השטח לא ניתן להציב בהם בלונים גדולים. בנוסף, מדובר בבלונים נפוצים מאוד אצל אנשים המחזיקים בחצר או במרפסת מנגל על גז. בלון גז למנגל מסוג 5 או 2.5 ק"ג מקנה את היתרון המשמעותי של משקל קל ומימדים קומפקטיים. לכן, בניגוד לבלונים הגדולים ישנה אפשרות לניוד של המנגל ממקום למקום, למשל מתחת לעץ בחצר, לנקודה אחרת במרפסת, לפינה מוצלת בגינה וכדומה.

בנוסף לכך, הבלונים האלו יכולים לשמש ליציאות לשטח, בדגש על בלון 2.5 ק"ג. אמנם, ניתן בהחלט לקחת לשטח גם בלון גז 5 ק"ג אך עבור מרבית תאי המטען הרגילים הוא גדול מדי, בוודאי אם רוצים לקחת עוד ציוד. מאידך, בלון 2.5 ק"ג נכנס בקלות לכל תא מטען של כל רכב, ויכול לשמש לבישולים ממושכים בשטח מבלי שיהיה צורך בהחלפה תדירה או לדאוג להתרוקנות של הבלון.

בלוני הגז הקטנים ביותר

בלוני הגז הכי קטנים הם למעשה מיכלי הגז לגזיות, אשר משמשים גם הם לבישולים בשטח. הנפחים שלהם נעים בין כ- 200 ל- 500 גרם, מה שאומר שאפשר בהחלט להכין איתם משקאות חמים או ארוחות שלא מצריכות בישול ממושך. אם רוצים להכין מזון בבישול ממושך, יהיה צורך להצטייד מראש במספר בלונים ולדאוג להחלפה תדירה יחסית.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*