עברתי תאונה בעבודה – עכשיו מה?

עברתי תאונה בעבודה – עכשיו מה?

עו"ד קורין גיפס-פסקר

תאונת עבודה היא לא רק תאונה שהתרחשה במקום העבודה ותוך כדי עבודה. היא יכולה להתרחש גם מחוץ למקום העבודה, למשל בדרך מהבית לעבודה או בחזרה מהעבודה הביתה.

אם נפגעתם בתאונת עבודה, מומלץ לפעול בשלבים הבאים:

  1. לאחר התאונה, פנו לקבל טיפול רפואי מהר ככל הניתן.
  2. פנו לעורך דין שמתמחה בנזיקין ובביטוח לאומי. עורך דין מקצועי ומיומן יעזור לכם לקבל את מקסימום הפיצוי שמגיע לכם גם בהליך מול המוסד לביטוח לאומי וגם בהליך בבית המשפט, נגד האחראי לנזק.
  3. בקשו מהמעסיק שלכם שימלא בקשה למתן טיפול רפואי לנפגע עבודה (המכונה גם "טופס בל/250"). טופס זה ישמש אתכם בפניה לקופת החולים ויאפשר לכם לקבל תעודות רפואיות לנפגע עבודה.
  4. הגישו למוסד לביטוח לאומי הודעה על פגיעה בעבודה ותביעה לדמי פגיעה ואליה צרפו, בין היתר, תעודות רפואיות לנפגע בעבודה. שימו לב שבמקרה של תאונת עבודה, לא ניתן להגיש אישורי מחלה אלא תעודות רפואיות בלבד.
  5. ככל שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה, תוכלו לקבל תשלום בשיעור 75% מהשכר הממוצע ששולם לכם בשלושת החודשים שקדמו לתאונה, למשך עד 91 ימים.
  6. אם תמשיכו לסבול ממגבלות מעבר ל-91 ימים או שלא תהיו מסוגלים לחזור לעבוד, תוכלו להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה ולהיבדק על-ידי ועדות רפואיות שיעריכו את נכותכם.

חשוב לזכור שלנכות שנקבעת על-ידי המוסד לביטוח לאומי השלכות רבות. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בנזיקין ובביטוח לאומי בהקדם האפשרי ולא להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי לבדכם.

 

הכותבת היא שותפה ומנהלת מחלקת הנזיקין והרשלנות הרפואית במשרד עורכי הדין ש. זולדן, בעלת תואר ראשון במשפטים, תואר שני בהצטיינות במשפטים עם התמחות במשפט ובריאות, וניסיון רב בייצוג של מאות לקוחות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח ובבתי משפט.

אם נפגעתם בתאונה, כגון תאונת דרכים או במסגרת העבודה, אם נפלתם ונחבלתם כתוצאה ממפגע בדרך, אם נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, או אם נגרם נזק לרכושכם (לדוגמה, כתוצאה משריפה או נזילה), אתם מוזמנים לפנות למשרד עו"ד ש. זולדן לצורך מיצוי זכויותיכם וקבלת ייצוג משפטי מיטבי.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*