עוצרים את האלימות ברשת אורט

עוצרים את האלימות ברשת אורט

אורט צור ברק לוקחים חלק במאבק במסגרת יום המאבק באלימות של רשת אורט, תלמידי "אורט צור ברק", ביניהם רבים מקריית גת והאזור ,שיחקו משחק כדורגל ידידותי , הכינו כרזות וערכו אתגרים יצירתיים ומיוחדים.

ביום חמישי שעבר צויין בכל רשת אורט יום המאבק באלימות. במסגרת זו סיפקה הרשת לבתי הספר כלים ומערכי שיעור יצירתיים במיוחד, בהם נעזר הצוות על מנת להעביר את המסרים החשובים, ודאי על רקע גל האלימות שלצערנו שוטף את החברה הישראלית.

תחת הכותרת "מילה זו מילה", לקחו על עצמם התלמידים התחייבויות הקשורות בנושא האלימות. כמו כן נדרשה כל כיתה להכין כרזות נגד האלימות, כשלבסוף נערכה תחרות בין הכיתות על הכרזה המקורית והיצירתית ביותר.

יוזמה נוספת ומפתיעה נקראה בשם "משנים את חוקי הפורמט", במסגרת זו, תלמידי כיתות ט יא' ויב' השתתפו במשחק כדורגל ידידותי, שבו במקום שערים קיבלו ניקוד על פירגון ליריבים, משחק רגוע ועוד. למשחק קדמה שיחה עם מנהלת בית הספר סיגל כהן, ועם המורה לחינוך גופני אבי ביטון אודות חשיבות הספורטיביות בספורט ובכלל.

יוזמה נוספת הקשורה היטב לעולמם של התלמידים היא "אתגר הרשת". במסגרת היוזמה צילמו התלמידים תמונות וסרטונים לרשתות החברתיות כשהם מצולמים עם הצל שלהם ומתייגים #אלתהיהצלתהיהחבר. יוזמה זו נועדה לעודד את התלמידים להתערב ולא לעמוד מנגד במקרה של בריונות או חרם. על פי מחקר שפורסם בנושא למעלה מ-90 אחוזים ממקרי החרם מפסיקים , כאשר ישנה התנגדות נחרצת של תלמידים אחרים שמתערבים בסיטואציה ןמנסים למנוע אותה. גם לפעילות זו קדמה שיחה עם התלמידים לגביי חשיבות המעורבות החברתית בבית הספר ושמירה על המוגנות של כולם.

"יום המאבק נגד האלימות הוא יום חשוב ומשמעותי של רשת אורט. במסגרת יום זה הענקנו לתלמידים כלים יצירתיים להבנת החשיבות של המאבק באלימות, אנו גאים בתלמידים ובתוצרים שלהם ובטוחים שהמסרים מהיום הזה ילוו אותם עוד בהמשך", התייחסה לפעילות מנהלת בית הספר סיגל כהן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*