"פעיל חברתי, לוחם צדק, נלחם בגזענות" – עו"ד גטצ'או אמבאו

"פעיל חברתי, לוחם צדק, נלחם בגזענות" – עו"ד גטצ'או אמבאו

כעורך דין מהקהילה האתיופית וכתושב העיר קרית גת אני רואה ממקור ראשון את האתגרים והקשיים איתם מתמודדים חברי הקהילה שלנו יום יום. מאפליה וגזענות ועד פערים כלכליים וחינוכיים, יש הרבה מה לעשות כדי לשפר את חייהם של יהודי אתיופיה בעיר שלנו.

אני נגד גזענות. בשנת 2019  פעל בגזענות רב העיר האשכנזי, משה הבלין מהרבנות המקומית בקרית גת, במסגרתה דרש הוא לערוך “בירור יהדות” לבני ובנות העדה האתיופית  בעסק מזון מקומי בעיר.
אני מכיר מחבריי שהוא מקשה גם בנישואין. במקום להיות רב עיר מאחד הוא מפלג בין כולנו.
חשוב לציין, כבר ב 2008 פסק הרב עובדיה יוסף זצ"ל בעת שכיהן כרב הראשי לישראל כי יהודי אתיופיה הינם יהודים לכל דבר ותיקן את העוול ארוך השנים ליהודי אתיופיה.

אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני הקהילה שלנו הוא אפליה וגזענות. זו לא בעיה חדשה לצערי, בישראל כבר עשרות שנים. יהודי אתיופיה התמודדו עם אפליה בין היתר בתעסוקה, בדיור ובחינוך. התוצאה היא שרבים מחברי הקהילה שלנו חיים בעוני ונאבקים כדי להסתדר.

כדי לטפל בבעיה זו, עלינו לעבוד במספר חזיתות. ראשית, עלינו להעלות את המודעות לנושא ולחנך את הציבור לגבי האפליה איתה מתמודדת הקהילה שלנו. ניתן לעשות זאת באמצעות אירועים ציבוריים, קמפיינים במדיה חברתית ומאמצי הסברה אחרים. שנית, עלינו לעבוד עם מעסיקים, בתי ספר ומוסדות אחרים כדי להבטיח שלא תיהיה אפליה.

צריך לדאוג שלחברי הקהילה שלנו תהיה גישה להזדמנויות תעסוקה איכותיות, אתגר נוסף העומד בפני הקהילה שלנו הוא פער כלכלי. רבים מבני הקהילה שלנו חיים בעוני, ולכך יש השפעה משמעותית על חיי היומיום שלהם. צריך שיקבלו את התמיכה הדרושה להם כדי לגשת לשירותים חברתיים ולמשאבים אחרים.

אולי הכי חשוב, עלינו להתמקד בפערים חינוכיים. רבים מחברי הקהילה שלנו אינם מקבלים את החינוך שהם צריכים כדי להצליח בחיים. זה יכול לנבוע ממחסור במשאבים, מחסומי שפה או גורמים אחרים.

לסיכום, כעורך דין מהקהילה האתיופית, אני פועל ככל שניתן לשיפור חייהם של חברי הקהילה שלנו. אנו מתמודדים עם אתגרים רבים, אך עם עבודה קשה, מסירות ותמיכה קהילתית, נוכל להתגבר עליהם. אני שומע המון קולות שתומכים בדברים שהצגתי כאן, יחד נוכל ליצור עתיד מזהיר יותר לקהילה שלנו לכל ישראל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*