רות בר יוסף: מקרית גת לאוגנדה

רות בר יוסף: מקרית גת לאוגנדה

רות בר יוסף, אמא ל3 בנים, דור, גל וזיו.

מורה ומחנכת בתיכון שלאון מזה כ35 שנה,

תורמת, מתנדבת, פילנתרופית בלב ובנשמה.

 

ב10 באוקטובר הקרוב תעלה על מטוס לאוגנדה, יחד עם משלחת הומניטרית מטעם עמותת "HELPUP" להתנדבות בבית ספר במחוז ג'ינג'ה שבאוגנדה.

העמותה מוציאה משלחות לאפריקה, המשלחות מגיעות לכפרים על מנת להתנדב בבתי ספר, להעביר תכנים חינוכיים וחוויתים וכן לשפץ את בית הספר והכיתות כך שיהיה עבורם מרחב מזמין ומיטבי.

ספרי לי קצת על התהליך ועל המשלחת:

אנו מגיעים למסע של שבועיים באוגנדה, חבורה של כ46 אנשים בטווח גילאים של 20 עד 75, כולנו עברנו תהליך של כחודשיים הכולל ראיונות ומפגשים אינטנסיביים, לאחר שהתקבלנו למשלחת התחלנו בבניית מערך התוכנית.

כתיבת מערך שיעור, פעילויות והנגשה של התוכן לצוות וכמובן לתלמידים, כל יום נעסוק בנושא אחר.

מה הם התכנים שתעסקו בהם?

מידיי יום נעסוק בנושא אחר: בהעצמה נשית/גברית, מוסיקה ,ריקוד, היגיינה ונושאים אחרים שהתלמידים שם צריכים. נלמד אותם איך לייצר ולתפור מוצרי היגיינה בסיסיים,נלמד אומנות, אנגלית ועוד ונשלב המון חום ואהבה, ידע וחוויה בחצי השני של היום נעסוק בשיפוץ בית הספר.

נשמע מדהים,איך הגעת להשתתפות במשלחת?

מאז ומתמיד רציתי להשתתף במשלחת מסוג זה, כעת הבשילו התנאים ונפתח עבורי חלון הזדמנויות ולאחר פרסום שראיתי שחברה שלי פרסמה שהיא משתתפת במשלחת כזאת, התלהבתי נורא ושאלתי אותה ככה בעצם התחלתי את התהליך שלקח כחודשיים.

מה הדרישות להשתתפות במסע?

כולנו עברנו ראיונות קבלה, צריך כמובן כישורים חברתיים, רצוי ניסון קודם בהדרכה וכמובן רצון לתרום ולסייע. חשוב לציין זה נטו תרומה! כל ההוצאות כולל טיסה, ויזות, אישורים ולינה הן עלינו. מדובר בסה"כ כ7,000 ₪ אבל לי לא אכפת זאת המתנה שלי לעצמי.

בנוסף כל המתנות והציוד שאנחנו מגיעים איתו  כמו הקלמרים, בידורית, ציוד לשיפוץ ומערכי שיעור הכל מגיע מתרומות.

האמת שכל חיי אני מתנדבת, יש לי חבר יקר שמו פרץ לב שהוא שורד שואה מבאר שבע שאני בקשר איתו כבר כ30 שנה, עוד אנשים מבוגרים שלעיתים צריכים עזרה, אפילו סתם לדבר וחברה ואני שם בשבילם, ההווי שלי הוא נתינה ובגדול.

מה המוטו שלך בחיים?

"אין קבלה יותר גדולה מנתינה"

קצת על רות..

רות היא מורה ומחנכת בתיכון שלאון זו השנה ה35, כיום משמשת כרכזת מעורבות חברתית, בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני באומנות יהודית. היא מקדישה את חייה לתרומה והתנדבות ב3 העשורים האחרונים. יוצרת, מפסלת, צורפת, צלמת ובעיקר מטיילת בעולם וקוטפת חוויות.

אנחנו נעקוב ונשמור על קשר עם רות לעדכונים נוספים מהמסע שלה.

מצורף לינק לתרומות למשלחת שאליה רות יוצאת לסיוע הומניטרי לחצו על הלינק, כל תרומה תתקבל בברכה.

https://payboxapp.page.link/rKzvq41kKrwTLjQ89

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*