תתחילו לשכוח מהקנוי- סלמון בכבישה ביתית

תתחילו לשכוח מהקנוי- סלמון בכבישה ביתית

מאת: מור אוחנה

אני חושבת שייקח לי המון זמן למצוא מספיק מילים שיצליחו לתאר כמה אני אוהבת סלמון כבוש (טוב, גם סלמון בכללי. האמת שדגים בכלל).

לכל אחד יש כמה דברים שהוא טוען שיכול לאכול אותם 24/7 ולא יימאסו עליו- במקרה שלי סלמון כבוש הוא אורח כבוד ברשימה הזו. האמת היא שדווקא בגלל זה אולי קצת מפתיע שרק לאחרונה התחלתי להכין אותו בעצמי במקום לקנות מוכן ותנו לי לבשר לכם חגיגית שלושה דברים-

ההבדל ניכר בהחלט

התחייבתי להכין אותו באופן קבוע כדי שתמיד יהיה לי במקרר ולא אתפתה בכלל לקנוי

רמת הקלות של ההכנה היא באמת מפתיעה

נכון, דחיית הסיפוקים שלי לוקה בחסר. בפעם הראשונה הייתי ממש סקרנית במשך 48 שעות לראות האם התהליך הזה הוא באמת פשוט קסם שקורה או שאני אתאכזב. הופתעתי כל כך לטובה שאני מרשה לעצמי להגיד שזה אכן סוג כלשהו של קסם- אחרת איך נסביר את זה שמ-4 מצרכים כל כך פשוטים ועם מינימום עבודה יוצא כל הטוב הזה?

המצרכים הנדרשים-

  • 500 גרם פילה סלמון טרי ללא עור
  • 7 כפות סוכר
  • 7 כפות מלח גס
  • שליש צרור שמיר קצוץ

אופן ההכנה-

  • נשטוף ונייבש את הסלמון היטב ובמקביל נערבב בקערה את המלח, הסוכר והשמיר הקצוץ.
  • נבחר קופסא מתאימה- ממליצה על קופסת זכוכית ובגודל כמה שיותר זהה לגודל של הדג, לא להשתמש בקופסא משמעותית גדולה מדי מהסיבה שתהליך הכבישה הדג מוציא נוזלים וחשוב שהוא יישאר בהם עד כמה שניתן. גם קופסא קטנה מדי לא טובה לתהליך.
  • נפרוש על השיש חתיכה של ניילון נצמד ונסדר עליה חצי מתכולת הקערה כך שמה שסידרנו יהיה קצת גדול יותר מגודל הדג עצמו. נניח את הדג ועליו נפזר את החצי השני. נסגור את הדג באופן הדוק באמצעות הניילון הנצמד, חשוב לשים לב תוך כדי שכל צידי הדג מכוסים בתערובת. נכניס לקופסא, נסגור ונכנס למקרר ל-48 שעות, בזמן הזה אין צורך לפתוח/ להפוך/ לבדוק וכו- תסמכו על התהליך.
  • אחרי 48 שעות נוציא את הדג ושנטוף אותו היטב (אבל ממש היטב) נייבש טוב ונחזיר לקופסא נקייה ויבשה ולמקרר לעוד 4-5 שעות לייבוש מלא- ממליצה לא לדלג על השלב הזה. את הדג המוכן יש לשמור במקרר.

הייתי כותבת לכם עם מה הסלמון הולך טוב אבל אני משוחדת מדי אז לא נראה לי שזה יהיה אובייקטיבי מספיק.

בתאבון ♥

רוצים עוד?הקליקו לאינסטגרם של מור -> mor.ohana@ 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*