יזמות בוערת מבפנים – הילד מקרית גת שמסביר שמקום הוא אשליה וכלים הם מתנה

יזמות בוערת מבפנים – הילד מקרית גת שמסביר שמקום הוא אשליה וכלים הם מתנה

״במציאות מדומה, החיים לא יהיו יפים יותר אם אין בסיס מקדים״, ארתור אהרוני, מספר על חדשנות, נחישות וקריית גת.

ארתור אהרוני (ארונוב), בן 32, נשוי לגל ואב לאמה בת ה-3, מייסד שותף ומנכ״ל VR2GO, חברה טכנולוגית המפתחת ומפעילה חוויה וירטואלית במציאות מדומה. החברה הוקמה ב2016 ומאז פיתחה פתרונות לשווקים שונים החל מפנאי ועד לתחום הבריאות, שיקום אוכלוסיות מוחלשות כמו הדור ה-3 וילדים עם צרכים מיוחדים, ביטחון, חינוך ועוד. 

ארתור לא התגלגל במקרה לתחום שכולו מתבסס על דמיון וראיה (גם אם מדומה). הוא עלה לישראל בגיל 3, גדל והתחנך בקרית גת, וכבר כילד מסלול תחומי העניין שלו היו דיי יוצאים מן הכלל. כדורגל out, צילום, עיצוב ודיגיטל in. וכל מה שקשור לזה קורץ לו ומושך אותו פנימה.

איך הגעת לעולם הזה בעצם?

בגיל 13 כבני נוער התחלנו להיחשף לאינטרנט וכמה נהדרת הפלטפורמה הזו שמאפשרת לך להיחשף למידע, לתרבויות ולחוויות שונות ואני נמשכתי לעולם הגיימינג. אבל בזמן שבן נוער בן 13 מתעניין בלשחק ולעבור כמה שיותר שלבים אותי סיקרנה הטכנולוגיה מאחורי זה, איך בונים משחק, איך בונים מציאות חדשה ברשת ואיך בונים אתרים. מצאתי את עצמי לומד לבד דרך פורומים ומדריכים שונים וגם בקורס שהיה בתיכון איך לבנות אתרים. זה גם שימש אותי בפן החברתי בבית הספר בניתי לידידות בשכבה אתרים ב"שעת השין" ו"ישראבלוג".

כילד שגדל בקרית גת האם הרגשת שיש לך מקום להתפתח ולהגשים את עצמך בתחומים שמעניינים אותך?

אני מאמין שיזמות זה משהו שבוער מבפנים. נכון לא לכולם יש את אותה ירית פתיחה, אבל דווקא סביבה פחות מפותחת יכולה להוות קרקע פוריה לפריחה. קיבלתי המון כלים ונפתחו לי הרבה דלתות מעצם היותי ילד שגדל בפריפריה. הסוד הוא לקחת את הכלים, את האש שבפנים ולחבר ביניהם. אני פשוט השתמשתי בכלים שקיבלתי.

כמו מה?

בגיל 16 הייתי בתנועת הנוער "אחריי", זה מקום שמעניק ערכים של נתינה, תרומה לקהילה ופרויקטים חברתיים, לקחתי חלק ב"פרויקט נגישות להשכלה גבוהה", זה בעצם נתן לי פתח להכיר את עולם האקדמיה.

זכות המצלמה ביד יכולתי להיות יותר מעורב חברתית, מאוד אהבתי את זה. מבחינתי זה היה השילוב המושלם של כל מה שאני אוהב, גרפיקה, צילום עריכה ואנשים, בעצם לחבר את המחשב והאינטרנט למציאות.

 

ארתור אהרוני וזוהר לייבוביץ מהכרישים בוועידה השנתית של ה"לשכה לטכנולוגיות המידע"

צילום: יח"צ

זה נשמע שגם בתור ילד היית מאוד ממוקד מטרה, מאד פעיל

אני איש של אנשים ומחשבים, אף פעם לא בחרתי צד ולאורך הדרך תמיד היו לא מעט מורי דרך שעזרו לי בעיצוב המציאות אותה אני חי היום. בגיל 20 התחלתי לעבוד עם אלי מדר הצלם, שיתפתי פעולה עם משפחת מימרן בעלי האתר "קרית גתים", זה נתן לי המון אפשרויות בתחום ומשם הכל נפתח.

לאחר כמה שנים שעבדתי בשיתוף פעולה עם כמה עסקים, התפתח גם הביטחון והתחלתי לצלם חתונות, הייתה הענות גדולה ובגיל 24 פתחתי סטודיו בוטיק לצילום אירועים, הבנתי שהמצלמה היא כלי עם הרבה יתרונות.

כיום אתה בעיקר פועל בתחום הVR, ספר לי קצת מזה בכלל? 
הצילום הוביל אותי להתעניין בעוד ועוד תחומים וכשהשיח רק החל להתפתח על בתחום המציאות המדומה ידעתי שאני חייב להיות חלק מהמהפכה הזו. VR הוא בדיוק מה שאני – אנשים, טכנולוגיה, ויזואליה, עיצוב. החלטתי שאני עושה שינוי כיוון ומתמקד בתחום. הקמתי את חברת VR2GO, יחד עם צבי טובול לביא, השותף שלי והסמנכ״ל טכנולוגיות בחברה.
המשימה שלנו הייתה לספק ערך ללקוחות עסקיים במודל One Stop Shop בתחום המציאות מדומה ובהמשך ב-Metaverse. השירותים כללו: יעוץ טכנולוגי, הפקת תוכן ופיתוח תוכנה, הדרכה בשטח ופרויקטים. אנחנו קמים בבוקר עם חיוך ותשוקה לשפר את העולם! 

[סרטון showreel שמציג את יכולות החברה]

לשפר את העולם? זה לא כל כך השיח על מציאות מדומה ובטח לא על Metaverse

נכון, אבל גם רשתות חברתיות סובלות מדימוי חברתי נמוך, ושלא נדבר על חברות כמו גוגל ומטא (פייסבוק לשעבר) שמוכרות בכך שמנצלות את כולנו כדי לסחור בנתונים ומידע. אבל אם נשים רגע את כל מה שאומרים ואת רעשי הרקע נוכל להיזכר שאת חבר הילדות שלנו שהציל את חיינו ולא ראינו 20 שנה מצאנו פתאום בפייסבוק ושגוגל עזר לנו למצוא מידע חשוב על העיר החדשה אליה עברנו או להציל חיים כי נתקלנו במידע קריטי. כך גם VR. הסגולות בטכנולוגיה הזו עדין לא מומשו והפוטנציאל אדיר. 

אז כדי לשנות את השיח ולחנך שוק אני מנהל קהילה של כ-2000 א.נשים בתחום ה-VR והמטאוורס, הקהילה נוגעת בתחום בכל רבדיו ונועדה בעצם להנגיש ידע ולחבר אנשים בתחום.

בשנים האחרונות תחום ה-VR נכנס לחיינו כמעט בכל מובן אפשרי, חינוך, ספורט, רפואה, גיימינג ועוד. ואילו המטאוורס נועד לאפשר לכל היתרונות של ה-VR להתקיים, הוא ייקום מעבר, שכבה דיגטלית של העולם המורחב והעשייה שלנו מנגישה את העולם הזה לכלל.

אז מה המטרה שלכם ?

כיום מעבר לעיסוק היומיומי בפרויקטים המספקים למגוון אוכלוסיות גישה לחווית VR לצרכים שונים, המטרה העיקרית שלנו יצירת פלטפורמות VR נגישות לסקטור העיסקי והציבורי, לשם כך אנחנו מנהלים את מרכז המצוינות בנושא עולמות וירטואליים בלשכה לטכנולוגיית המידע, וכמובן מפעילים מערך שלם של שותפים ומפיצים על מנת להגיד לקהל שזקוק לפתרונות VR

יתרה מזו, אנו מציעים למוסדות ועסקים סדנאות חדשנות שמעניקות ידע רב למנהלים והעובדים כיצד להערך לגל הטכנולוגי שכבר החל.

וואו נשמע מדהים, איך זה מרגיש לפרוץ את הגבול הזה כעולה חדש, כילד שגדל בפריפריה?

קרית גת יכולה להיות בעיני מעצמת חדשנות, אני באופן אישי קיבלתי כאן כלים מעולים ואני בחרתי למנף את זה.

[סרטון טיזר מפודקאסט שארתור התארח בו]

האם המשפחה והחברים שלך מבינים במה אתה עוסק?

לא תמיד, אבל בהחלט רואים את ההצלחה שלי בתחום, מפרגנים מאוד. מרגיש שאנשים שמדברים איתי ברחוב צמאים לידע הזה, להתפתחות וחדשנות.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים ?

מנהל חברת סטארטאפ שמאפשרת לאנשים נגישות פשוטה לעולמות וירטואלים.

לסיום, תרצה לתת לנו כמה טיפים ליזם מתחיל?

  • התמדה
  • סביבה תומכת
  • תשוקה
  • יצירתיות
  • פוקוס על המטרה

לינק לאתר של VR2GO : דף הבית – חוויות מציאות מדומה לאירועים (vr2go.co.il)

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*