מלכה צריקר: 34 שנים של פעילות חברתית למען הציבור

מלכה צריקר: 34 שנים של פעילות חברתית למען הציבור

מלכה צריקר מוכרת בעיר כמי שמקיימת פעילות קהילתית רבת שנים, כתב המערכת ישב איתה לשיחה לסיכום למעלה משלושה עשורים של פעילות חברתית.

שלום מלכה, ספרי לנו קצת על תחילת העשיה שלך:

לפני 34 שנים נוכחתי לראות שהקהילה ההודית כאן בעיר זקוקה למרכז של פעילות חברתית שתאפשר למשפחות הרבות לקיים חיי תרבות, יחד עם חוויה קהילתית מגוונת והקמתי מועדון חברתי לנשים ממוצא הודי, קראנו למועדון 'הודיה'.

שמענו רבות על המועדון, תוכלי לספר לנו מה הפעילות המתקיימת בה?

בתחילת הדרך התחלנו עם מה שיש, וכמו בכל דבר שעושים בהתמדה ועם אמונה גדולה שהעשיה מביאה תועלת חברתית וציבורית גדולה, הפעילויות הלכו והתרבו, וכיום הפעילות במועדון כוללת טיולים מאורגנים, סדנאות מעניינות של מלאכת יד, חוג יוגה, שיעורים מגוונים על בישול ומטבח, מידי פעם מתכנסות נשות המועדון להרצאות מרתקות ומעשירות, בשנים האחרונות קיימנו פעילות בנושא חשוב מאוד – בדיקות רפואיות לנשים באופן מאורגן לנשות הקהילה, וכמובן אירועים יותר אישיים כמו ארגון אירועים לימי הולדת, יום האישה ועוד.

 

 

המועדון מקיים פעילות לנשים בלבד?

לא, בתחילת הדרך הפעילות כללה רק פעילות לנשים, אבל כיום המועדון מארגן גם פעילות שהולכת ומתפתחת לילדים, כמו לדוגמה חוג מחול הודי לילדים בגילאים 5 עד 12, ובעזרת השם עוד היד נטויה, המועדון הולך ומשתבח עם השנים.

מה החזון לעתיד?

אחרי כל כך הרבה שנים בהן עברנו ממקום למקום וקיימו את הפעילות בתנאים מאוד קשים, נראה לי שהדבר הכי טוב והכי מתבקש יהיה למצוא מקום של קבע, עם שטח מרווח לטובת החברות בגיל הזהב, לקיים את הפעילות שמוציאה אותן מההתמודדות היום יומית – אחת עם מחלות קשות והשניה עם יחסים מאתגרים במשפחה.

חד משמעית, מקום קבוע שנוכל להתמקם, לשים שלט ולעבוד בשביל כמה שיותר חברות, זה החזון כרגע.

 

 

לסיום, מה את רוצה לומר לנשים צעירות שיש להן כוחות לעסוק בפעילות חברתית וציבורית?

הדבר הכי חשוב הוא לקום בבוקר ולחשוב מה אני יכולה לעשות היום כדי להתגבר על האתגרים ולהמשיך לעשות את מה שאני מסוגלת בכשרונות שלי למען המטרה הציבורית אותה בחרתי כמשימת חיי.

כל יום לעשות את הצעד הבא, בלי לוותר אף פעם. כך נוצר סיפור של שלושים שנה, זכרונות מתוקים ומדהימים ועם קהילה שלימה שיש לה מועדון שדואג לכל מה שהדור המבוגר צריך.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*