סיכום המתקפה הראשונה מאיראן: רוב האיומים ששוגרו הלילה יורטו מחוץ לגבולות ישראל

דובר צה"ל

דובר צה"ל



רוב השיגורים שבוצעו מאירן לשטח ישראל יורטו מחוץ לגבולות המדינה // זוהו פגיעות בודדות ביניהן פגיעה בבסיס צבאי בדרום ופציעה של ילדה בת 7 // שגריר ישראל באו"ם דורש כינוס מועצת הביטחון והכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור // שר הביטחון הודה למזכיר המדינה האמריקאי על הסיוע האמריקאי ביירוט האיומים

 

בתחילת הלילה זוהו עשרות שיגורים של טילי קרקע-קרקע שעשו את דרכם מאיראן לשטח הארץ, יחד עם כלי טיס בלתי מאוישים שנשאו חומרי נפץ והיו מיועדים להתפוצץ על מטרות ברחבי הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "חץ" ויחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות את מרבית השיגורים טרם חצו לשטח הארץ.
זוהו פגיעות בודדות, ביניהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית.

 

הבוקר התפרסם ברשתות תקשורת אמריקאיות, כי ממשל ארה"ב הביע בשיחות עם ישראל הסתייגות מתגובה של תקיפה ישירה באדמת איראן, מחשש שזו תביא למלחמה ממושכת יותר, אך הבהירו שימשיכו לעמוד על הגנת ישראל גם אם ישראל תתקוף.

 

במהלך הלילה זוהו ויורטו עשרות רבות של כלי טיס עוינים לצד עשרות טילי שיוט שעשו את דרכם לשטח ישראל מאיראן, עשרות ממטוסי חיל האוויר המשיכו במשך השעות ביירוט כלל האיומים האוויריים העושים דרכם לשטח מדינת ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה״ל פרוסים בכלל הזירות, ערוכים וממשיכים בהגנה על שטח הארץ.

 

תיעוד היירוטים כפי שנצפו מקרית גת והאיזור:

 

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן פנה הלילה במכתב דחוף לנשיאת מועצת הבטחון של האו״ם ודרש את כינוסה הדחוף של המועצה.

השגריר ארדן דרש כי המועצה תגנה באופן חד משמעי את התקיפה של איראן על ישראל ותכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור.

לדברי השגריר ארדן: ״התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולבטחון העולמי. איראן אף התפארה בהתקפה, המהווה הסלמה חמורה ומסוכנת. ישראל דורשת כינוס מידי של מועצת הבטחון וגינוי חד משמעי של איראן על ההפרות החמורות שביצעה. ישראל דורשת כי המועצה תכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור״.

 

 

 

שר הביטחון יואב גלנט דיבר עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון עדכן את מזכיר ההגנה על פעולות ההגנה של ישראל למול המתקפה האיראנית והודה למזכיר אוסטין על עמידתה האיתנה של ארה״ב לצד ישראל.

 

הבוקר, בסיום ישיבת הערכת מצב בו השתתף שר הביטחון יואב גלנט עם בכירי מערכת הביטחון אמר גלנט: ״סיימתי כעת חיתוך מצב עם צמרת צה״ל. מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה״ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה. יחד עם השותפים האמריקנים והאחרים הצלחנו להביא לפגיעה מועטת ביותר בשטח מדינת ישראל, הישג מרשים ביותר שנעשה בהצטיינות על ידי צה״ל. העולם כולו ראה הלילה מי זו איראן: מדינת טרור שתוקפת ממרחק של 1,500 ק״מ את מדינת ישראל ומנסה להפעיל את כל השלוחים שלה. אך העולם ראה גם מה היא כוחה של קואליציה, וכיצד ישראל יחד עם ארה״ב ומדינות נוספות נעמדת ובולמת את ההתקפה הזאת בצורה שאין דומה לה. המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות עירניים וקשובים להנחיות צה״ל, להוראות פיקוד העורף ולהיערך לכל תרחיש, יחד עם זאת את הגל המשמעותי ביותר בלמנו, ועשינו זאת בהצלחה גדולה״.

 

 

במהלך הלילה, סמוך לשעה 01:55, בעת שנשמעו האזעקות. התקבלו במוקד החירום 101 של מגן דוד אדום קריאות על ילדה שנפצעה מרסיסי ירוט בפזורה הבדואית סמוך לערד.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה ילדה בת כ-7 במצב קשה עם חבלת ראש מחוסרת הכרה ומונשמת.

מלבד זאת, החובשים והפאראמדיקים של מד״א הוזנקו לטפל בכ-31 בני אדם שלקו בחרדה או נחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן.

במהלך הלילה התקיימו דיונים בקבינט הביטחוני המורחב של ממשלת ישראל,

ובה חברי הקבינט הסמיכו את נתניהו, גלנט וגנץ להחליט על תגובה, השרים בן גביר וסמוטריץ' התנגדו.

 

 

כמו כן הרמטכ״ל קיים הלילה הערכת מצב בבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חה״א, ר׳ אמ״ץ ור׳ אמ״ן במסגרתה הוצגה פעילות ההגנה וההתקפה בשעות האחרונות והתוכניות להמשך.

 

לאחר הסרת כל האיומים חזרו כלי הטיס של חיל האוויר לבסיסים:

תיעוד מנחיתת מטוסי האדיר ממשימת הגנת השמיים חזרה בבסיס חיל האוויר נבטים.

דובר צה"ל

דובר צה"ל

דובר צה"ל



 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*