פיגוע רצחני בצומת מסמיה: מחבל פתח בירי ורצח שני אזרחים

פיגוע רצחני בצומת מסמיה: מחבל פתח בירי ורצח שני אזרחים

מחבל הגיע לתחנת אוטובוס, ככל הנראה ברכב, וביצע ירי לעבר מספר בני אדם עד שנוטרל על ידי אזרח שהיה במקום. בפיגוע נרצחו שני אזרחים.

מהזירה פונו מספר פצועים בדרגות שונות. מדוברות המשטרה נמסר כי חבלנים סורקים את הזירה, ובמקביל כוחות גדולים מבצעים סריקות נרחבות על מנת לשלול הימצאותם של מעורבים נוספים.

דוברות איחוד הצלה

מדוברות מד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח אסותא באשדוד וקפלן, 6 פצועים, בהם: 1 במצב אנוש 3 במצב קשה ו-2 במצב בינוני.

מכלל העדכונים מתברר כי בפיגוע נפצעו שישה בני אדם מתוכם 2 נרצחים – כבני 20 שנקבע מותם בקפלן, 2 קשה – בן 16 ובן 65, 2 בינוני – בת 65 ובן 52.

כיתות הכוננות ביישובים הסמוכים ובקרית מלאכי הוקפצו ותוגברה האבטחה בכל היישובים.

סגן מנהל מרחב לכיש במד"א נחום דוד סיפר: "הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה, צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות. אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני, גבר כבן 52 שהצליח להימלט מהזירה הזעיק אותנו סמוך ליישוב יד בנימין הסמוך, הגענו אליו במהירות הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

בערוץ 7 סיפרה עדת ראייה שעובדת במסעדה סמוכה, סיפרה: "אנשים צעקו 'יש פיגוע'. התחיל בלגן, אנשים רצו לתוך המסעדה מבוהלים, ואז הגיע שוטר שנכנס ושאל אם ראינו חשוד עם כיפה לבנה. אנשים ממש בלחץ, מתקשרים לבני משפחה. הם ראו אנשים נופלים וגוררים אותם".

העיתונאי דורון קדוש כתב: לפי תעודת הזהות שנמצאה ברכבו של המחבל, הוא תושב שועפאט במזרח ירושלים. כעת נבדק האם אכן זו זהותו.

תיעוד מבצעי מד"א

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*