רמ"י זה העבר- התחדשות עירונית זה העתיד

רמ"י זה העבר- התחדשות עירונית זה העתיד

בפאנל שעסק בנושא התחדשות עירונית בכנס בנושא התחדשות עירונית, השתתף גם אריק אביטבול, ראש מינהלת התחדשות עירונית בקריית גת, שאמר: "אנחנו מחדשים מבנים מסוכנים בעיר ופועלים להתרחבות העיר ולפיתוחה, גם כשיש התנגדויות מהממשלה".

בכנס "דיור מואץ" שנערך היום (27.2) במודיעין, ביוזמת איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים גורי נדלר, התקיים פאנל בנושא "חיים  בעיר מחודשת", עמדה במרכז הדיון קריית גת, כדוגמה מוצלחת להתחדשות עירונית.

קובי נדלר, מנהל אגף התכנון ברשות להתחדשות עירונית, אמר "רמ"י זה הכוח של העבר וההתחדשות העירונית זה הכוח של העתיד". נדלר הוסיף: "אני לא בעד קרקע משלימה. זה מחבר את התכנון לכלכלה וצריך להפריד ולפתור באמצעים אחרים כמו שיתופי פעולה. קרקע זה העבר והתחדשות זה העתיד. הקרקע הולכת ומסתיימת וגם אין חלוקה נכונה בין ושיוויונית בין הרשויות".

ראש מינהלת התחדשות עירונית בקריית גת, אריק אביטבול, אמר: "העתיד מבחינת התחדשות עירונית זה חברות ניהול. יזמים יצאו מהתמונה".

אביטבול הוסיף: לתכנון של עיר יש מגבלות. אי אפשר להכפיל אותה פי 6 או פי 7. כל מנהלת מתאימה עצמה לעיר והאחריות שלנו כמינהלת לקבל אופק תכנוני לפי עליית ערכי קרקע ועל הבסיס הזה לתת אופק לתושבים. אנחנו מחדשים מבנים מסוכנים בעיר ופועלים להתרחבות העיר ולפיתוחה, גם כשיש התנגדויות מהממשלה."

אביטבול הסביר ש"ההתנגדות באה לידי ביטוי, המדינה הולכת על הבטוח, מבקשת תכנון לפי ערכי קרקע

שרון פישמן, מהנדסת העיר חריש, ביקרה את הממשלה כשאמרה: משרד התחבורה סירב לחבר אותנו לכביש 6 או לחבר אותנו לרכבת ולאפשר מנגנונים שיאפשרו כלכלה בעיר".

ניצה כהן-כרמלי, ראש מנהלת התחדשות עירונית בלוד, ריגשה כשאמרה: "הייתה ביקורת על לוד שמתכננת הכל במכה אחת ומהר. אחרי שראיתי את המצב והסתכלתי לאנשים בעיניים אמרתי שאני חייבת לתת את התקווה לאנשים האלה ולשנות את הדרך בה הם חיים, גם אם יהיו טעיות בדרך- ולעזור לאדם שאומר שלא יכול לרדת קומות במדרגות כי הן לא בטוחות או סב שמתבייש לארח את הנכדים שלו".

עוד אמר נדלר מהרשות להתחדשות עירונית: מה שהכי חשוב כדי לקדם תהליכי התחדשות עירונית זה כוח אדם איכותי. אנחנו בתהליכים עם עשר רשויות אנחנו שיקבלו עובדים במשרות חלקיות. קודם כל צריך כוח אדם רציני בתוך הרשות שיבינו מה הבעיה ומה עושים וזה הבסיס".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*