שוק הנדל"ן בירידה?

שוק הנדל"ן בירידה?

מאת: עו"ד גטצ'או אמבאו

עליית האינפלציה (המחירים) ועליות הריבית משפיעות בישראל על רובינו, וכל אחד מאתנו מרגיש את יוקר המחייה בכיס.
הרבה שנים מדברים על זה שאם ייבנו הרבה דירות המחירים ירדו, אבל כעת בונים והמחירים בשיא מזה עשור. אחת מהמגמות העיקריות שמאפיינות את שנת 2022, ויש לקוות שלא תלווה את שנת 2023, היא העלייה החדה במחירי הדירות. שוק הנדל”ן ממשיך לשבור שיאים, ואם ננקוב במספרים, נציין שבשנה האחרונה חל זינוק של לא פחות מ- 17%. מדובר בזינוק אדיר, וכיוון שלא נראה בעתיד הנראה לעין שינוי, מפחיד לשער כמה תעלה דירה בעוד שנה היום. מטריד לעצור לחשוב כיצד זוג צעיר שמבקש לרכוש דירה לראשונה בחייו יצליח לקחת משכנתא ולנטוש את עולם השכירות.
בתקופה אחרונה מרגישים בשוק הנדל"ן סוג של עצירה בעליית המחירים ואין עסקאות, פחות רוכשים
כן אנשים חושבים פעמיים, לפני שהם רוכשים דירה, כי המשכנתא יותר יקרה וחונקת והבנק כבר לא נותן אחוזי מינוף מסוימים כפי שנתנו קודם. ייתכן שאנשים חושבים פעמיים אם תהיה להם עבודה או לא. אבל גם אם יש ירידה זמנית או עצירה זמנית, בסוף אין באמת ירידת מחירים.
עליית הריבית נתנה סטירת לחי רצינית לשוק הנדל"ן, ואנחנו בפתחו של שינוי משמעותי, שכל כולו לטובת חסרי הדיור.
מספר העסקאות בירידה חדה, ובמשרדי המכירות כבר לא רואים את התנועה הגדולה שאיינה את בשנים האחרונות.
מצד אחד הקבלנים לא ממהרים להוריד מחירים, ואף בסופו של יום זוכים לקבל את המחיר הרצוי. מצד שני, כן נרשמה ירידה של 19% בהיקף הרכישות מידי קבלן. אם כן מדוע כשהביקוש הוריד הילוך והמחירים ממשיכים לעלות? ואומנם נרשמה ירידה בכמות הרכישות, אך יש להבין שהיא מראש היא הייתה מאוד גבוהה. במקביל, הקבלנים ידעו שהשנים האלה הכי טובות, משמע הם במצב כלכלי טוב שמאפשר להם אורך רוח – לשלוט במשחק. מעבר לכך, מס החברות משחק לטובת הקבלנים, ואף לא מעט חברות משקיעות ברכישת נכסים לטובת השכרות ארוכות טווח, כך שהכול ביחד תומך בעליית המחירים.
אם זאת אני ממליץ להיעזר באנשי מקצוע שישמור עליהם
אם אתם עומדים בפני ההחלטה החשובה ביותר בחיים שלכם, תתייעצו איתנו.
ש.זולדן משרד עורכי דין, גישור ובוררות.
אנחנו כאן בשבליכם!
לכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון
08-685858
או באתר
Zoldan-law.co.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*