בלגן בליכוד קריית גת: דהרי VS סויסה – הקרב על סניף הליכוד המקומי

בלגן בליכוד קריית גת: דהרי VS סויסה – הקרב על סניף הליכוד המקומי

הליכוד המקומי בקריית גת עובר סערה פוליטית, כאשר ראש העירייה אבירם דהרי נאלץ להילחם על תמיכת המפלגה מול המועמד החדש – כפיר סויסה.
סויסה, איש אמונו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר, נבחר על ידי הועדה המוניציפלית של הליכוד הארצי כמתמודד מטעם המפלגה, וכתב בפוסט שפרסם: "אני שמח וגאה על בחירת מפלגת הליכוד בי כמועמד המפלגה לראשות העיר קריית גת."
דהרי פרסם הודעת ברכה לכפיר, ובה כתב: "כל דעביד רחמנא לטב עביד! מזל טוב לכפיר סויסה על בחירתו בועדה המוניציפאלית של הליכוד".
אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד, דהרי שהינו חבר ליכוד ותיק, לא ויתר ורץ להגיש עתירה לבית הדין של המפלגה.
בעקבות העתירה, בוטלה בחירתו של סויסה והוחלט על פריימריז בינו לבין דהרי על המועמדות מטעם הסניף המקומי של הליכוד.
מדובר בקרב על נשמת קהל היעד הליכודי בעיר. דהרי, ראש העיר הוותיק, יצטרך כעת להוכיח את כוחו מול מחנה התומכים של סויסה והשר זוהר. תוצאות הפריימריז הצפויות ב-15 באוגוסט עשויות להכריע את עתיד כוחו של דהרי בליכוד וכמובן ישפיעו על מצבו של דהרי בבחירות לראשות העירייה.
למעשה דהרי משקיע מאמצים רבים בקרב על הסניף המקומי בליכוד, על אף שהמשמעות הפרקטית אינה כל כך גדולה, ככל הנראה כחלק מהמאמצים שלו לבלום את ההתפרקות של הקהל שעד כה נחשב גוש פוליטי אוטומטי שהיה מגובש סביבו, כמו לדוגמה הקהל החרדי שחלקים ממנו כבר פרסמו שלעת עתה אינם מחויבים לאף מועמד בבחירות הקרובות.

הליכוד בבחירות האחרונות היה מנדט אחד בלבד, בסהכ כ 1500 מתפקדים בעיר קרית גת.
יהיה מעניין לראות מה הם יחסי הכוחות בין אבירם למיקי זוהר בקרב על דעת הקהל של מתפקדי הליכוד בעיר.

אם כפיר יפסיד בקרב על ראשות הליכוד בעיר, זו תיהיה מכה קשה בקמפיין.
הוא יתקשה להרים מערכה מכובדת בקרב על ראשות העיר, בטח כשבזירה נמצאים יקיר שינדלר ושי זולדן המנוסים שבבחירות הקודמות (בשנת 2018) הוכיחו שיש ביכולתם להרים קמפיין מכובד ועוצמתי תוך גיוס וניהול תקציב.
השניים שכבר ב 2018 תמכו בהם כ 13 אלף איש (כמעט כמחצית מכמות הבוחרים באותה השנה), כידוע חברו יחד לאחרונה, ופתחו את המטה המאוחד עם בסיסי קהל היעד שלהם, האנשים שלהם והכספים.
מה שבטוח יהיה מעניין לצפות במאבק על ההנהגה הפורמלית בליכוד המקומי.

נראה שהמאבק מול סויסה סוחב איתו משמעות רגשית גורלית עבור דהרי, כפי שאמר בעצמו: "הקב"ה דואג להבהיר לי שוב ושוב שבכל פעם שאני טועה לוותר על האמונה התמימה ושם מבטחי בועדות בשר ודם התוצאה אינה המצופה".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*