סיכום פוליטי לקראת השנה החדשה: שינדלר מתחזק – דהרי הולך לקראת הפסד

סיכום פוליטי לקראת השנה החדשה: שינדלר מתחזק – דהרי הולך לקראת הפסד

ברחובות קריית גת ובשיחות הסלון בתקופת החגים מדברים על מערכת הבחירות שהפעם נראה כי מדובר בנקודת מפנה חשובה מאוד לקרית גת ומהפך שככל הנראה יתרחש לאחר עשרים שנות כהונה של דהרי, וזה בדיוק הזמן לסכם את המתרחש בשדה הפוליטי של הקרב על ראשות העיר קרית גת.
ראש העיר אבירם דהרי שמכהן כאמור מזה עשרים שנה בתפקידו, ממשיך להתמודד לקדנציה נוספת שתביא אותו לעשרים וחמישה שנות כהונה.
אך הפעם תושבי העיר מקבלים את ההתמודדות שלו בפחות התלהבות, ולראשונה מזה שנים רבות נוצר משבר בקואליציה של דהרי, וגם חברי מועצת העיר שכיהנו כסגניו והיו מקורבים אליו מאוד, נטשו אותו.
לעומת דהרי מתמודדים כעת חבר מועצת העיר יגאל ויינברגר, מקורבו של השר מיקי זוהר – חבר מועצת העיר לשעבר כפיר סויסה, שכיהן לתקופה קצרה כמנכ"ל משרד התרבות והספורט, וחבר מועצת העיר עו"ד יקיר שינדלר שמתמודד בהסכם הנהגה משותפת יחד עם עו"ד שי זולדן שהסיר את מועמדותו כדי ליצור כוח חזק יותר שיגביר את הסיכוי לניצחון על אבירם דהרי.

עד כה הציגו המועמדים דמויות ציבוריות שהצטרפו לרשימותיהם, כאשר ברשימת הביצועיסטים בראשות המתמודד יקיר שינדלר וחבר מועצת העיר שי זולדן, הוצגו מספר מועמדים, בהם יו"ר ועד העובדים של העירייה ראובן אלקבץ שנחשב לדמות אהודה ומוכרת מאוד בעיר, אולגה סניטקובסקי – מנהלת משרד עורכי דין ופעילה חברתית, שמעון וזאנה – יו״ר ועד עובדי עיריית קרית גת לשעבר, שחר סהלו – פעיל חברתי בולט בקהילה האתיופית, ועוד אנשי ונשות ציבור מוערכים ומוכרים בקרית גת.
לרשימתו של כפיר סויסה הצטרפו לאחרונה איליה זבלינסקי, ממקימי מפעל אינטל הראשון בקריית גת, חברת הפורום של יוצאי אתיופיה בקרית גת מיכל אירקה, אנני ארז, יו׳׳ר הנהגת הורי גני הילדים בקריית גת, וכן חבר מועצת העיר ארז חסון.
לרשימתו של יגאל ויינברגר הצטרפו יאנה קרייניס בעלת ניסיון בניהול חברת כח אדם להשמה ותעסוקה בעסקים מקומיים בעיר, אלכס פלבנוב מהקהילה הבוכרית בעיר, יוסי חיימוב – פעיל חברתי, ג'קי עמאר מנהלת פעוטון לשעבר, וגטנט טשגר מהעדה האתיופית.
רשימתו של אבירם דהרי גם כן טרם התפרסמה, ונראה כי דהרי מתקשה להתמודד עם המציאות החדשה של התפוררות הקואליציה שלו ולכן הוא מחשב את צעדיו באשר להרכבת רשימת תדמית בראשותו.

על פי מספר סקרים שפורסמו, ניכר כי אבירם דהרי מאבד מכוחו האלקטורלי, כאשר גם בבסיס הכוח שלו – המגזר החרדי – התפרקו המפלגות לכמה פלגים, ונראה כי חלקם לא יתמכו בדהרי בקלפי.
לעומתו נראה כי המועמד כפיר סויסה על חשבון הקולות שבעבר היו חלק בלתי נפרד מהקהל הביתי של דהרי, המועמד יגאל ויינברגר זוכה לאהדה ציבורית אך מתקשה לתרגם זאת לתמיכה פוליטית, ועל פי הסקר האחרון שפורסם – שבוצע על ידי מכון דיירקט פולס של הסוקר מומו פילבר, המועמד יקיר שינדלר שמתמודד יחד עם שי זולדן שמיועד לכהן כסגן וממלא מקום ראש העיר – מצליח לייצור סחף פוליטי ועל פי ממצאי הסקר, בשאלה על מעמדם של ארבעת המועמדים, התוצאה מצביעה על כך שיקיר שינדלר הוא המועמד עם הסיכויים הגבוהים להביא ניצחון על ראש העיר המכהן ולזכות בבחירות.

אנו נכנסים לתקופה הקריטית של הקמפיין. ובקרית גת פור יו נמשיך לעקוב אחר המתרחש בזירה הפוליטית המקומית, וניתן לכם את התמונה העדכנית על מצב המועמדים בבחירות לראשות העיר.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*