סדרת כתבות: פיצולים במגזר החרדי הביאו למצב שעדיין לא הוחלט במי לתמוך

סדרת כתבות: פיצולים במגזר החרדי הביאו למצב שעדיין לא הוחלט במי לתמוך

פחות מחודש לבחירות והמתח במגזר החרדי בעיר הולך וגובר. מפלגת ש"ס של מועצת חכמי התורה הספרדים הכריזה על רשימת המועמדים שלה, בראשות המועמד הוותיק עמי ביטון.
במקום השני הוצב יו"ר התנועה החברתית שלומי בטיטו, שהוביל בשנה האחרונה מסע לגיוס תמיכה בקרב מצביעי ש"ס המאוכזבים מביטון והנהגת המפלגה. אולם, חיבור זה עלול להרתיע דווקא את מצביעי בטיטו, שראו בו אלטרנטיבה לש"ס ומנהיגיה. על פי גורמים פוליטיים בעיר, העומד מאחורי מהלך זה הוא השר יעקב מרגי.
בנוסף, חוברה לרשימה גם קהילת חסידי גור, שנציגה הרב שמעון דייוויס הוצב במקום השלישי, ונציג נוסף לציבור הכלל חסידי – הרב יעקב ויזל הוצב במקום השישי. מנהיגי המפלגה מצפים כי הרשימה תזכה לרוב הקולות במגזר החרדי.
נראה כי מטרת המהלכים היא לאחד כוחות מול ראש העירייה אבירם דהרי, אולם הם עלולים להחריף דווקא את הפילוג במגזר החרדי בעיר. חסידי גור נדחקו למקום שספק אם הוא ריאלי, ומצביעי בטיטו עלולים להישאר מאחור.
רשימת שס"ג טרם הצהירה במי תתמוך לראשות העיר, ויודעי דבר אמרו למערכת בימים האחרונים כי הנהגת התרשימה עדיין שוקלת את צעדיה במטרה לחזק את המחנה שיחליף את דהרי, זאת למרות שבעשורים האחרונים המגזר החרדי כולו הביע תמיכה נחרצת ובלעדית לדהרי.
הפעם נראה כי גם במגזר החרדי מבינים כי כסאו של אבירם דהרי מתנדנד, ומעדיפים להשאיר את כל האופציות פתוחות ליום שאחרי הבחירות.
נציג קהילת חב"ד זלמן הכט ונציג קהילת בעלז, סלונים ובאיאן אהרן קליין, שניהם ברשימת באמונה, הם היחידים במגזר החרדי שהצהירו כי הם תומכים בדהרי, וגם שם יש שטוענים כי קליין המוצב במקום השלישי נמצא במקום שספק גדול אם הוא ריאלי.
המתיחות במגזר החרדי צפויה להסלים עוד יותר עד ליום הבחירות. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות הדרמטיות בזירה הפוליטית המקומית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*