ראיון מיוחד: יקיר שינדלר וחברי הביצועיסטים מדברים על קריית גת

ראיון מיוחד: יקיר שינדלר וחברי הביצועיסטים מדברים על קריית גת

ראיון עם ראשי הביצועיסטים:
המועמד לראשות העיר עו"ד יקיר שינדלר
חבר מועצת העיר עו"ד שי זולדן
יו"ר ועד עובדי העירייה (בחל"ת) ראובן אלקבץ

 

אחד הנושאים המדאיגים ביותר בקריית גת הוא הגירעון הענק של העירייה, מה אתם יכולים לומר על ההתנהלות הזו?

שי זולדן: דהרי ממשיך לבקש לאשר אשראי נוסף של עשרות מיליוני שקלים לעירייה, בזמן שהקופה שקועה בחובות של יותר מ-300 מיליון שקל. העירייה חייבת תכנית התייעלות כלכלית, עכשיו.

יקיר שינדלר: אין ספק שאנחנו משלמים את מחיר ההתנהלות הרשלנית של דהרי, בארנונה מופקעת – במיוחד בכרמי גת, קיצוץ בשירותים, בעובדים, בחינוך, בתרבות, בספורט, בתנועות הנוער, בחוגים, בפינוי אשפה ובקניון, העלאת מחירי השירותים לתושב כולל הבריכה, כל אלה הם רק חלק מהתוצרים של הגירעון העצום שיצר אבירם דהרי בקרית גת.

אנחנו נעשה לזה סוף, בניהול תקציב אחראי והוגן כלפי התושבים, נבלום את חוסר המקצועיות הזו ונביא עידן חדש לקריית גת.

ואיך תתייחסו לטענות התושבים על הארנונה הגבוהה בקריית גת?

שי זולדן: לפני יותר מעשר שנים הנחה שר הפנים את ראשי הרשויות לסיים עם שיטת הגביה ברוטו ברוטו, וקרא לסיים את המערב הפרוע בו כל ראש עיר עושה מה שבא לו והנחה לעבור לשיטת הנטו שהיא אחידה ומשקפת את המידע הנכון בכל הארץ.

עלינו לפעול בצורה אחראית ולזכור שאנחנו עיר במעמד סוציו אקונומי נמוך. התושבים בעיר, החברים שלנו, האחים שלנו, האנשים שאנחנו פוגשים ברחוב, קשה להם כאן. ובכל זאת אני רואה את אבירם דהרי נכנס לתושבי העיר לכיס ומוציא מהם עוד.

לא כך מנהלים עיר, אבירם מכניס אותנו לעוד ועוד חובות. יש לקריית גת את החוב הגדול ביותר שהיה אי פעם. בעזרת השם אני ושותפי יקיר שינדלר נפעל לשפר את המציאות הזו.

לא הגיוני שארנונה בשכונה חדשה שהיא בהקמה הארנונה תעלה יותר, אבירם מציג את תושבי כרמי גת כעשירים, אצלי הם קריית גתים. אני לא קורא להם עשירים, אני רואה אותם בתור החברים שלנו, האחים שלנו, קריית גתים שותפים לכל דבר ועניין בהכנסות ובהוצאות של העיר, אסור לעשות את ההפרדה הזו.

 

יקיר שינדלר: הכיס של התושבים זה לא כספומט פרטי של עיריית קריית גת. אני יודע, חלק מאיתנו כבר התרגל עם השנים שבכל פעם שצריך לממן כיסוי גרעון, שנת בחירות או כל גחמה אחרת ממציאים היטל שהקשר בינו לבין המציאות מוטל בספק. כבר עבר זמן רב מאז שהוצבו שומרים בכניסה לעיר, גם הפרויקטים של השיטור העירוני ועיר ללא אלימות, אבל את ההיטל שילמנו גם בזמן שזה לא היה פעיל וברוך השם הצלחנו לבטל את זה.

ראובן אלקבץ, מדוע החלטת דווקא עכשיו להצטרף לפוליטיקה?

ראובן אלקבץ: האמת שכמעט בכל מערכת בחירות מציעים לי הצעות, אבל הפעם הרגשתי שיש משהו שונה, ראשית התהליך הקשה שניהל דהרי נגד עובדי העירייה בשנים האחרונות היה המניע הראשון לעשות מעשה, כל השנים האחרונות שוחחתי עם יקיר בנושאים האלו, אבל ההחלטה נפלה באופן סופי כאשר ראיתי את החיבור הנהדר בין יקיר שינדלר לשי זולדן, חיבור שהראה על בגרות ובשלות ואם אני יכול להעניק את התוספת הנחוצה כדי לייצר את המהפך הזה אני מוכרח להיות שם.

 

כיצד אתה מעריך את הסיכויים של יקיר לנצח בבחירות?

ראובן אלקבץ: יקיר יהיה ראש העיר הבא! אני מגיע למטה כל יום ורואה עשרות פעילים ומאות קריית גתים שעושים הכל כדי לשנות את המציאות, אנשים שבאו לקחת אחריות על הגורל שלהם, לעשות טלפונים, פעילויות בשטח, לשכנע, להמריץ מתוך אמונה בדרך ועם אפס אינטרסים. אני מאמין שיקיר יכול לנצח כבר בסיבוב הראשון אבל אם לא אין לי ספק שהוא ינצח בסיבוב השני.

 

בשירות לתושב, מה אפשר לשפר?

יקיר שינדלר: הדבר הראשון והבסיסי ביותר הוא לעבוד כמנהיגים בשיקוף מלא מול נבחרי הציבור ובשיתוף אנשי המקצוע המועסקים במערכת, זו חייבת להיות הנהגה דמוקרטית וחברתית, הנהגת העריצות תחלוף מחיי קריית גת.

שי זולדן: החינוך בראש, כשנכנסתי לתפקידי כמחזיק תיק החינוך בעיר ב-2013, מצאתי אגף בו ראש העירייה אינו מנהל שיח תקין עם מנהלת האגף עקב מריבות ביניהם, הבנתי שאם אנחנו רוצים לתת לתושבים שירות טוב, זה חייב להתחיל ביחסים טובים ושקופים בין ההנהגה לבין אנשי המקצוע. שילבתי בין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ופעלתי במישורים רבים נוספים.

לקריית גת מגיעה מערכת חינוכית יעילה ומשגשגת, וכדי שזה יקרה יש צורך לתכנן דברים מראש ולא להתנהל בדיעבד. חינוך יעיל לא מורכב רק ממורים ומורות מצוינים, אלא גם מלוחות זמנים מתוכננים היטב, על ידי קו ברור שמנחה את כלל בעלי התפקידים הקשורים למערכת החינוך והרווחה.

אני מאמין שניתן לעשות שינויים גדולים באופן העברת החומר הנלמד בין כתלי בית הספר, ולא תמיד יש צורך לדבוק בשיטת "הכיסאות והמורה המדקלמת". החינוך המודרני חייב להגיע לקריית גת, כי הגיע הזמן שקריית גת תהיה קריית החינוך של מדינת ישראל.

ראובן אלקבץ: אני חושב שיש לי הרבה מה לתרום בתחום הספורט שזה תחום שאני מנוסה ובקיא בו, יש מקום להשקיע בנוער ולבנות קבוצות ייצוגיות שמייצרות ערך מוסף אדיר לעיר ותחושת גאווה מקומית.

אבל הדבר המרכזי שאני מתכוון לעסוק בו, והוא כנראה ישפר משמעותית את השירות לתושב, הוא להיות השומר על מעמד העובדים בעיר, לצערי יש מי שהיה חשוב לו לייצר תדמית שלילית לעובדים. חשוב שכולם ידעו שמדובר באנשים מסורים ואכפתיים, חלקם בשכר זעום. הם נותנים שירות לכל תושבי העיר ויש מי שהציג אותם בצורה לא הוגנת.

 

בכל קמפיין מדברים על חינוך, וזה אכן נושא שחשוב מאוד לכל תושב, מה התוכניות בתחום החינוך?

יקיר שינדלר: בתפיסת העולם שלי, חינוך זו ההשקעה הטובה ביותר – כי היא השקעה בטוחה בעתיד של העיר שלנו. פוליטיקאים אוהבים לדבר על חינוך, זה נושא שבקונצנזוס וכולם יסכימו על  נחיצותו. את פירות ההשקעה בחינוך אי אפשר לקטוף מייד. הדבר הזה יפסק במשמרת שלי.

כראש עיר אוכיח שאפשר לפעול בצורה שהסיסמאות שהתרגלנו לשמוע יהפכו למציאות בשטח.

כתבנו תכנית חינוך מקיפה, מדידה, ישימה ומתאימה לצרכים של קריית גת ושל המציאות המשתנה בקצב מסחרר. התוכנית הזאת מתייחסת לכל הענפים בחינוך, כולל החינוך לגיל הרך וכולל החינוך המיוחד. נעודד בתי ספר שייצרו מודלים חינוכיים מתקדמים וחדשניים. נתמוך במנהלים שיחפשו דרכים פורצי דרך כדי להבדיל ולייחד את בתי הספר שלהם מבתי ספר אחרים.

שי זולדן: הילדים יושבים היום שמונה שעות עם כיסאות כמו לפני שמונים שנה, מול מורים מסורים שמנסים להשיג את תשומת לב התלמידים, זו מערכת חינוך עתיקה. הגיע הזמן שהתלמידים במערכת החינוך ילמדו במרחב לימודים מודרני, חדיש ונוח. לפעמים, גם מחוץ לכיתה.

הגיע הזמן שתלמידים במערכת החינוך יפתחו כישורי למידה ויהיו מסוגלים ללמוד כל דבר בעצמם. אנחנו נפתח אותם ואת כישרונותיהם, על תקשורת בין אישית, על יצירתיות, חדשנות ומעוף.

אני לא בא לתת רק את הידע, ידע יש גם בגוגל, אנחנו באים בגישה של לתת כישורי למידה.

 

ומה לגבי עסקים?

יקיר שינדלר: עסקים קטנים הם מנוע הצמיחה הגדול ביותר. הכוח של כל ישוב הוא בעסקיו, העסקים נותנים שירות לתושבים, הם מייצרים תעסוקה לתושבים והכנסות לעירייה. בכל ישוב מרכז מסחרי הוא ספינת הדגל של העיר ורק בקריית גת המרכז המסחרי הפך למקום מיושן שלא מתחדש ומתקשה לייצר תנועה משמעותית של תושבים.

כשאבחר לתפקיד ראש העיר נקים מנהלת שתלווה את כל העסקים בעיר משלב היוזמה וההקמה עד לשלב התפקוד השוטף וסיוע בבעיות.

כמי שליווה עסקים קטנים בכל הארץ כמנכ״ל לה״ב איגוד העצמאיים והעסקים הקטנים, אני היום בעל הניסיון הרב והמקיף ביותר ויש ביכולתי לעשות רפורמה אמיתית ומקיפה עבור העסקים בקרית גת.

שי זולדן: המטרה שלנו היא לשים את העסקים בראש סדר העדיפויות. בעלי עסקים בארץ ובקרית גת בפרט נמצאים במציאות בלתי אפשרית.

נפעל ונקדם צעדים ברמה הארצית והמקומית על מנת לרתום את הגופים במדינה לטובת בעלי העסקים. יש פעולות שניתן לבצע כבר היום ברמה המקומית בעיריית קריית גת כדי לסייע לעסקים ואנחנו נפעל כדי לרתום את אנשי המקצוע ונפעל לכך באופן קבוע במועצת העיר. הפעולות שאנו מתחילים לקדם, לא דורשות השקעה כספית גבוהה, ומתבססות על תקציבים וכוח אדם שכבר קיים בעירייה, כל מה שצריך זה רצון לעזור ולהניע לפעולה.

בכירי ההייטק הישראלי בסיור עם הביצועיסטים בקריית גת

היעדים שלנו בתחום כוללים העדפה בהוצאות העירייה לעסקים מתוך העיר על פני עסקים מחוצה לה ועידוד רכש מקומי, גם ע"י העסקים הגדולים. פורום של כל בעלי העסקים בעיר למיפוי בעיות רעיונות ושיתופי פעולה. יצירת פלטפורמות תקשורת שוטפת בין בעלי העסקים בכדי להפוך לקהילת עסקים חזקה. חיבור לפורום הארצי לעסקים כדי להשיג לדוג' הנחה על עמלת סליקת אשראי ארצית, כמו שהצליחו להשיג באשדוד עקב ההתאגדות (0.85%). איש קשר שירכז את כלל הפניות של העסקים לעירייה במסלול ירוק ברישוי עסקים, ארנונה והנדסה. פרסום בשלטי החוצות של העיר, העירייה תפרסם מעת לעת את העסקים המקומיים בחינם, ועוד…

 

לסיום מה תרצו לומר?

ראובן אלקבץ: זה לא פשוט לאף אחד מאיתנו לקיים מערכת בחירות כאשר אנחנו בעיצומה של אחת המערכות הקשות בישראל, אולם דווקא בתקופה כזאת כולם מבינים עד כמה חשוב שבהנהגה יעמדו האנשים הנכונים, ולכן אני קורא לכל מי שמאמין שצריך להיות פה אחרת, לצאת ולהצביע ליקיר שינדלר ו'חי' לרשימת הביצועיסיטים למועצת העיר. זה פשוט הדבר הנכון.

יקיר שינדלר: אני רוצה שתצביעו למי שיוכל לקדם את קריית גת, למי שיביא לכם קבלות ולא חשבוניות, למי שמעמיד יעדים של מצוינות והצלחות, ולמי שעומד מולכם ולמענכם יום יום שעה שעה ולא מתעורר רק לפני בחירות. וחשוב להבין, אם נהמר על מועמדים חסרי סיכוי, דהרי יבחר שוב.

שימו הביצועיסטים למועצת העיר בפתק הלבן, ויקיר שינדלר לראשות העיר בפתק הצהוב.

שי זולדן: החלפת השילטון מתקרבת ואיתה רוח של שינוי. המסר שלי הוא מסר מאחד. אני ושותפיי יקיר שינדלר, ראובן אלקבץ וחברי רשימת הביצועיסטים, נקדם מדיניות השומרת על האופי המיוחד של העיר ומקדמת את העיר יחד בהנהגה מתונה, מאחדת, מתוך דאגה אמיתית לכל עניין של תושבי קריית גת.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*